یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بلژیک نام پادشاهی جدید را در تاریخ خود به ثبت خواهد رساند و پرنس فیلیپ، پس از تاجگذاری رسما به عنوان پادشاه بلژیک معرفی خواهد شد.

فیلیپ بلژیک

براساس گزارش یورونیوز، امروز علاوه بر روز تاجگذاری پرنس فیلیپ، روز ملی بلژیک نیز نام دارد، کشوری که اتحادش با چالش‌های زیادی مواجه شده‌است. بلژیکی‌ها امیدوارند فیلیپ و همسرش ماتیلده که به واسطه فعالیت های خیرخواهانه به شهرت زیادی در بلژیک دست یافته، بتوانند نیرویی جدید را در سیستم پادشاهی کشور بدمند.

آلبرت دوم پادشاه بلژیک روز چهارشنبه سوم ژوئن 2013 در رادیو و تلویزیون ملی بلژیک کناره‌گیری خود از سلطنت مشروطه بلژیک را اعلام کرد و اکنون قرار است این کناره گیری با انجام تشریفات رسمی شکل اجرایی به خود بگیرد. وی از ماه اوت سال 1993 و پس از درگذشت برادر بزرگش "بودوین"، به پادشاهی رسید. او در حقیقت وارث موقت تاج و تخت بود، زیرا پسرش شاهزاده فیلیپ در آن زمان هنوز به سن قانونی نرسیده بود. شاهزاده فیلیپ اکنون 53 ساله است و به طور رسمی این مسئولیت را برعهده می گیرد.

آلبرت دوم در بیانیه روز چهارشنبه خود شرایط سنی و افت توانایی‌هایش را دلیل انتقال مسئولیت پادشاهی به نسل بعدی عنوان کرد. این درحالی‌است که کمتر از نیمی از بلژیکی‌ها به توانایی‌های فیلیپ برای حکومت به بلژیک اعتقاد داشته و او را پادشاهی کارامد برای این کشور می‌دانند.

کد خبر 224038
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز