یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشنوراه عکس "زنان و زندگی شهری" با اعلام فراخوان خود پنجیمن دوره فعالیت خود را آغاز کرد.

زن و کار

به گزارش همشهری آنلاین، فراخوان پنجمین دوره از جشنواره‌های عکس "زنان و زندگی شهری" منتشر شد و در آن از عکاسان خواسته شد که آثار خود را برای این جشنواره ارسال کنند.

در این فراخوان آمده است: زنان بخشی از جمعیت پویا و بالنده کشور را تشکیل می‌دهند که در رشد و سازندگی جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

اداره‌کل امور بانوان شهرداری تهران در پی برگزاری چهار دوره جشنواره «زنان و زندگی شهری» در نظر دارد پنجمین دوره این جشنواره را با هدف ثبت جلوه‌ها و حضور زنان در زندگی شهری به‌ویژه نقش زن در نهاد خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه برگزار نماید.

به همین منظور از تمامی علاقه‌مندان به هنر عکاسی و هنرمندان حرفه‌ای دعوت می‌شود با تشریک مساعی در حوزه عکس و ارسال آثار خود، ما را در برگزاری شایسته‌تر این جشنواره اجتماعی، فرهنگی و هنری همراهی کنند.

در این فراخوان در مورد مضامین جشنواره توضیح داده شده است که 1ـ‌ زنان و زندگی اجتماعی (مشارکت‌های اجتماعی در زندگی شهری، راهپیمایی‌ها و مناسبت‌ها، ورزش و اوقات فراغت)، 2ـ زنان و شهرنشینی (حمل و نقل و ترافیک، پارک‌ها و فضای سبز، مراکز خرید و فروشگاه‌ها)، 3ـ زنان و خانواده (نقش زن در خانواده، تربیت فرزندان و تحکیم بنیان خانواده در قالب ترسیم در نقش مادر، همسر و فرزند، مدیریت خانه و خانواده)ٰ 4ـ زنان و فرهنگ و تعلیم و تربیت (نقش‌آفرینی و حضور موثر و فعال زنان در مراکز آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری، فضاهای فرهنگی هنری از قبیل سینما، تئاتر و موسیقی)، 5ـ نان و توانمندی‌های فرهنگی - اجتماعی (کارآفرینی، خلاقیت و ابتکار) مواردی هستند که عکاسان باید از آنها عکس گرفته و برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

عکس‌های برگزیده به صورت یک یا چند نمایشگاه در معرض دید شهروندان قرار خواهد گرفت.

همچنین عکس‌های برگزیده به صورت یک مجموعه چاپ و منتشر خواهد شد و به تمامی عکاسانی که آثارشان برای نمایشگاه برگزیده می‌شود، گواهی شرکت و کتاب نمایشگاه اهدا خواهد شد.

بابت امتیاز نمایش و چاپ آثار در کتاب و انتشارات مربوط به نمایشگاه متمرکز به هر یک از آثار انتخاب شده مبلغ یک میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

آخرین مهلت ارسال آثار 15 مرداد 1392 و زمان برگزاری نمایشگاه و تجلیل از برگزیدگان 16 الی 26 شهریور 1392 در باغ‌ موزه قصر خواهد بود.

 

کد خبر 223994
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز