شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در فرودگاه بین المللی شهر پکن چین خبر دادند. براساس گزارش های اولیه این انفجار در سالن استقبال فرودگاه بین المللی پکن صورت گرفته است.

انفجار در فرودگاه پکن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر شاهدان عینی گفتند که صدای انفجاری را در سالن شماره ۳ فرودگاه بین المللی پکن شنیدند و بر اساس این گزارش احتمال کشته شدن دست کم یک نفر درپی وقوع این انفجار که حدود ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر به وقت محلی در سالن ترمینال ۳ فرودگاه پکن رخ داد، وجود دارد

شبکه تلویزیونی دولتی چین نیز با اعلام این خبر افزوده است که فردی بنام "ژی ژونگ ژینگ" که سوار بر صندلی چرخ دار بود مظنون اصلی حادثه بمبگذاری است.

در تصاویر منتشر شده از سوی شبکه تلویزیون دولتی چین فردی نشسته بر روی صندلی چرخ دار با موهای مشکی و پاکتی در دست به رنگ سفید نشان داده شده است.

خبرگزاری ایرنا نیز د رگزارشی از پکن اعلام کرد:  به دنبال انفجار و برخاستن دود سیاه به آسمان از فرودگاه بین المللی شهر پکن در عصر روز شنبه ، اطلاعات جزیی و مختلف درباره این حادثه منتشر شد.

به گزارش ایرنا، سایت خبری سینا موتور جستجوی چین در خبری آورده که مردی در مقابل ورودی فرودگاه بین المللی شماره ۳ شهر پکن اقدام به منفجر کردن یک بسته باروت کرده است.

این گزارش می افزاید، ازاین باروت برای ساخت مواد محترقه و نورافشانی در چین استفاده می شود.

از سوی دیگر گزارش هایی بدست آمده مبنی بر اینکه انفجار را فردی انجام داده که روی یک ویلچر نشسته بوده است.

گفته می شود که این فرد سروصداهای عجیب و غریبی قبل از انفجار راه انداخته است.

سایت های خبری چین بدون ذکر جزییات این حادثه اعلام کرده اند که یک نفر دستکم زخمی شده است.

تصاویر منتشره از تلویزیون نشان می دهد دود سیاهی بخش هایی از فرودگاه بین المللی پایتخت چین را فرا گرفته است.

همزمان خبرگزاری شین هوا در یک خبر فوری وقوع حادثه انفجار را تایید کرده است.

این حادثه مقارن ساعت ۲۴/۱۸ دقیقه عصر امروز به وقت محلی رخ داد.

خطوط پروازی چین در ماه های اخیر بارها شاهد تهدید افراد ناشناس به بمب گذاری بوده است که در برخی موارد هواپیماها مجبور به فرود اضطراری شده اند.

کد خبر 223929
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز