مجمع عمومی سالانه بانک الکترونیک آرین با حضور بیش از 80درصد از سهامداران برگزار و در آن مقرر شد تا برای تعیین تکلیف نهایی برای انحلال یا ادامه فعالیت و یا تبدیل‌شدن به شرکت مالی در مجمع فوق‌العاده یک‌ماه آینده مشخص شود.

غلامحسین اصغرزاده زعفرانی، مدیرعامل بانک الکترونیک آرین در این مجمع گفت: پس از آنکه بانک مرکزی مجوز فعالیت بانک الکترونیک را ارائه نکرد هیأت مدیره به این نتیجه رسید که ادغام با مؤسسات مورد نظر بانک مرکزی این بانک را از لحاظ حقوقی با چالش‌های جدی مواجه می‌کند و همچنین پروسه بسیار طولانی را باید طی کند. بر همین اساس هیأت مدیره برای اجتناب از ضرر و زیان که متوجه سهامداران می‌شود در تاریخ هفتم تیر‌ماه سال91 از بانک مرکزی خواست تا سرمایه و علی‌الحساب افزایش سرمایه بانک را عودت دهد.

اصغرزاده زعفرانی با بیان اینکه پس از پیگیری‌های مکرر وجوه سرمایه و علی‌الحساب افزایش سرمایه در تاریخ 11مهر‌ماه سال91 از بانک مرکزی مسترد شد، گفت: هیأت مدیره بلافاصله وجوه سرمایه را در اوراق مشارکت سرمایه‌گذاری کرد و با هماهنگی بانک ملی ایران و بانک گردشگری نسبت به استرداد علی‌الحساب افزایش سرمایه به سرمایه‌گذاران مربوطه اقدام کرد. مدیرعامل بانک الکترونیک آرین گفت: با توجه به اینکه نماد شرکت در فرابورس بسته شده و برخی سهامداران خرد متقاضی نقدکردن سهام خود بودند، هیأت مدیره تلاش زیادی برای بازگشایی نماد در فرابورس کرد تا بتواند سهام سهامداران خرد را خریداری کند. بر همین اساس نیز با هماهنگی‌هایی که با سازمان بورس انجام شد، مقرر شد تا انجام معاملات سهام این شرکت در بازار پایه از طریق سیستم کدال منتشر شود.

کد خبر 223924
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز