جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

گروه شهری: گرد و غبار شدید و آلودگی هوا روز پنج‌شنبه (27 اردیبهشت) موجب تعطیلی برخی ادارات و سازمانها، اختلال در رفت و آمد و تأخیر یا لغو تعدادی از پروازها در شهرهای خوزستان شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان که شدت این پدیده را در شهرهای ماهشهر، اهواز، بستان و آبادان بیشتر از دیگر شهرها اعلام کرد شعاع دید را در اهواز 500 متر و در آبادان 100 متر عنوان کرد. این اداره آلودگی هوای شهر را 19 برابر حد مجاز اعلام کرد به‌طوری که گردوغبار ظرف چند دقیقه همه چیز را می‌پوشاند.

کوروش بهادری سرپرست هواشناسی خوزستان در گفت و گو با ایرنا این پدیده را ناشی از فعال شدن سامانه کم فشار در کشور عراق و وجود جریانات جنوبی و انتقال رطوبت و گرد و غبار به این استان عنوان کرد.

سازمان حفاظت  محیط زیست خوزستان نیز اطلاعیه‌ای منتشر کرد و در آن از کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی خواست که از تردد در معابر عمومی خودداری ‌کنند، این در حالی بود که مدارس اهواز در این روز تعطیل نشد و کودکان به ناچار در مدارس حاضر شدند.

مدیرکل حوادث غیرمترقبه استانداری خوزستان هم در گفت‌و گو با ایسنا از تعطیلی ادارات و سازمانها در اهواز و چند شهر خوزستان در روز پنج‌شنبه خبر داد. به گفته شاپور رستمی ادارات اهواز، شادگان، آبادان، خرمشهر و دشت آزادگان روز پنج‌شنبه تعطیل بود.

به دلیل وجود گرد و غبار و ناکافی بودن دید در اهواز، تعدادی از پروازها با تأخیر انجام شد و پرواز اهواز-کویت نیز لغو شد.

سال گذشته نیز آلودگی هوا  و گرد و غبار 2 بار موجب تعطیلی مدارس و لغو پروازهای شهر اهواز شده بود.

کد خبر 22347

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز