گروه حوادث: سارق حرفه‌ای وقتی دید همدست سابقش حاضر نیست بدهی‌اش را پرداخت کند، نوزاد او را ربود و فرار کرد اما ساعتی بعد در محاصره پلیس گرفتار شد.

نیمه شب 22تیرماه، زمانی که مأموران کلانتری 120سیدخندان در حال گشتزنی در خیابان خواجه‌عبدالله انصاری بودند به یک خودروی پراید با 3سرنشین مظنون شدند و پس از استعلام شماره پلاک خودرو متوجه مسروقه‌بودن آن شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این خودرو ظهر همان روز از خیابانی در منطقه نارمک سرقت شده و به همین دلیل مأموران به راننده دستور ایست دادند.

راننده پراید وقتی متوجه خودروی پلیس شد، پایش را روی گاز گذاشت و با سرعت زیادی فرار کرد. مأموران نیز به تعقیب خودروی مسروقه پرداختند و پس از شلیک یک تیر هوایی، وقتی دیدند راننده قصد توقف ندارد، خودرو را هدف گرفتند. پس از شلیک چند گلوله، خودروی پراید در بزرگراه رسالت متوقف شد و مرد جوان درحالی‌که از روی صندلی عقب نوزادی را برداشته و در آغوش گرفته بود، از ماشین خارج شد و پا به فرار گذاشت. او وقتی مأموران را در تعقیب خودش دید فریاد زد: «جلو نیایید، وگرنه بچه را می‌کشم.»

مأموران با دیدن این صحنه برای حفظ جان نوزاد وارد مذاکره با مرد جوان شدند اما وقتی دیدند او قصد ندارد خودش را تسلیم کند و تهدیدهایش کاملا جدی است، 2‌گلوله به پاهایش شلیک کردند و با عکس العملی سریع، نوزاد را از او گرفتند.با دستگیری مرد سارق، وی به همراه نوزاد به بیمارستان منتقل شد و مأموران تحقیقات برای شناسایی والدین نوزاد را شروع کردند.

آنها در ادامه متوجه شدند که ساعتی قبل زنی با مراجعه به کلانتری خبر از دزدیده شدن نوزادش از سوی راننده یک پراید داده بود و این زن بعد از حضور در بیمارستان، مدعی شد که نوزاد نجات یافته، فرزند اوست. این زن که خود از مجرمان سابقه دار است در تشریح ماجرا گفت: مدتی قبل درحالی‌که باردار بودم به اتهام نگهداری مواد‌مخدر و سرقت خودرو دستگیر شدم و به دستور قاضی به زندان قرچک ورامین انتقال یافتم.

30بهمن سال گذشته، برای وضع‌حمل به بیمارستان فیروزآباد منتقل شدم و بعد از تولد فرزندم، دوباره به زندان برگشتم. در این مدت در زندان از فرزندم نگهداری می‌کردم تا اینکه چند روز پیش تصمیم گرفتم برای او شناسنامه بگیرم. این بود که از زندان چند روزی مرخصی گرفتم و به خانه‌ام برگشتم. همزمان با برگشتنم، یکی از افرادی که قبلا با هم دست به سرقت خودرو و لوازم داخل آن می‌زدیم و از من طلب داشت به سراغم آمد.

او طلبش را می‌خواست اما من پولی نداشتم که به او بدهم. وقتی دید نمی‌خواهم بدهی‌ام را بدهم نوزادم را به زور از من گرفت و فرار کرد. من هم به کلانتری رفتم و ماجرا را گزارش کردم.رئیس‌کلانتری 120سید خندان با اعلام این خبر گفت: در بازرسی خودروی مسروقه 2عدد پایپ و یک دستگاه ضبط فاقد پنل و یک گوشی موبایل کشف شد که نشان می‌داد مرد سارق آنها را از داخل ماشین‌های دیگر دزدیده است. وی افزود: درحالی‌که رباینده نوزاد تحت درمان است، این پرونده در اختیار اداره آگاهی قرار گرفته تا تحقیقات تکمیلی از او انجام شود.

کد خبر 223457
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز