دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعضاء بدن یک دختر بچه یک ساله که دچار مرگ مغزی شده بود، توسط تیم هماهنگی پیوند اعضاء بیمارستان گلستان و با رضایت خانواده وی برای پیوند به بیماران نیازمند، از بدن وی خارج شد.

اهدا

به گزارش مهر، مدیر مرکز پیوند اعضا در بیمارستان گلستان اهواز در این خصوص گفت: صبح روز گذشته با تلاش تیم پیوند اعضا و دکتر امین بحرینی فوق تخصص پیوند اعضاء بیمارستان گلستان، دو کلیه و کبد آتنا بهمنی کودک یک ساله مرگ مغزی شده از بدن وی خارج و برای پیوند به شیراز انتقال داده شد.

دکتر عباس چنانه افزود: در حین انجام این عمل مهم، نکته ای که به ما روحیه مضاعف می بخشید، سعه صدر و خویشتن داری والدین آتنا بود که جای بسی تقدیر دارد. صادق بهمنی و همسرش با وجود سن کمی که دارند به خوبی و به موقع تصمیم به اهداء اعضای فرزندشان گرفتند و مانع مرگ بیماران نیازمند دیگر شدند.

وی عنوان کرد:‌ در حال حاضر در تمامی شهرهای استان یک تیم رابط پیوند وجود دارد تا در صورتی که با مورد مرگ مغزی مواجه شدند، بتوانند خانواده بیمار مرگ مغزی را مجاب به اهداء عضو کنند.

آتنا بهمنی کودک یک سالۀ باغملکی، چند روز پیش به دلیل ابتلا به سرماخوردگی شدید و متعاقباَ تشنج، مرگ مغزی شد که با تلاش تیم هماهنگی بیمارستان گلستان اهواز و رضایت خانوادۀ وی، اعضاء بدن این کودک به سه بیمار نیازمند اهداء شد.

کد خبر 223252
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز