همشهری آنلاین: وزنه‌بردار دسته ۶۹ کیلوی ایران نایب قهرمان بازی‌های دانشجویان جهان شد.

J.Behroozi

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، جابر بهروزی، قهرمان آسیا در وزن ۶۹ کیلوگرم عصر روز سه‌شنبه (18 تیر) در رقابت‌های وزنه‌برداری یونیورسیاد دانشجویان جهان که در کازان روسیه برگزار می‌شود، توانست در حرکت یک‌ ضرب با بالابردن وزنه ۱۴۷ کیلوگرم و در حرکت دوضرب ۱۷۵ کیلوگرم و رسیدن به مجموع ۳۲۲ کیلوگرم به نشان نقره دست پیدا کند.

بهروزی با تشویق پرشور ایرانی‌های حاضر در سالن روی تخته حاضر شد و فریادهای ماشالله مولایی او را همراهی می‌کرد.

او در حرکت یک ‌ضرب ابتدا وزنه ۱۴۳ کیلوگرمی را بالای سر برد، اما وزنه‌برداران کره‌ای و فرانسوی از پس وزنه‌های خود بر نیامدند تا بهروزی با خیال راحت‌تر کار خود را برای بالا بردن وزنه ۱۴۷ در حرکت دوم انجام دهد، وزنه‌ای که در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز بالای سر برده بود. فریادهای یا علی در سالن آکپوپوره طنین انداز شد، اما بهروزی سنگینی وزنه را برنتابید، تا این وزنه را در حرکت سوم امتحان کند که این بار وزنه بر فراز دستان قهرمان آسیا آرام گرفت و بهروزی با ۱۴۷ کیلوگرم به کارش پایان داد.

با این وجود وزنه‌ ۱۴۷ کیلوگرم نتوانست بهروزی را در حرکت یک‌ ضرب پیشتاز کند، چرا که وزنه‌بردار چینی در نخستین حرکت یک ‌ضرب وزنه‌ ۱۴۸ کیلوگرم را بالای سر برد و در ادامه رکورد خود را به ۱۵۱ کیلوگرم افزایش داد.

در حرکت دو ضرب‌ مربی حریف چینی که انگیزه زیادی برای رسیدن به مدال طلا داشت در انتخاب وزنه خوب عمل نکرد و او سه بار در مصاف با وزنه‌های ۱۷۰ و ۱۷۵ کیلوگرم ناکام ماند و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در صورت انتخاب وزنه‌ سبک‌تر جیانگ‌تائو می‌توانست حداقل به مدال نقره دست پیدا کند. پس از خطای سوم وزنه‌بردار چینی، مربیان به هیات ژوری اعتراض کردند. آنها برای این کار فیلم حرکت وزنه‌بردار خود را ارائه دادند، اما اعتراض آنها راه به جایی نبرد.

پس از حذف جیانگ‌تائو، بهروزی برای مهار وزنه ۱۷۵ کیلوگرم روی تخته آمد تا با همین وزنه‌ بتواند قهرمانی‌اش را قطعی کند. این وزنه بالای سر بهروزی قرار گرفت و جابری رکورد بازی‌های دانشجویان جهان را بهبود بخشید، اما وزنه بردار آذربایجانی توانست در حرکت دو ضرب با مهار وزنه ۱۸۱ کیلوگرم دوباره رکورد شکنی کرده و طلایی شود. در ادامه بهروزی نتوانست وزنه‌های ۱۸۰ را بالای سر ببرد.

 

کد خبر 222637
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز