دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۱
۰ نفر

گروه ادب و هنر: رسیدن به تفاهم در فضای دوستانه، درگیری کاری، همکاری در بخش‌های دیگر و مواردی از این دست ازجمله صحبت‌هایی است که در دوره معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جای واژه‌های برکناری و استعفا‌ی مدیران فرهنگی را گرفته است.


شاید یکی از بحث‌برانگیزترین مباحث معاونت هنری در دولت دهم استعفاها، برکناری ها یا به تعبیری جابه‌جایی مدیران فرهنگی مجموعه‌های مختلف همچون مرکز هنرهای نمایشی، دفتر موسیقی و دفتر امورتجسمی باشد. حال در آخرین روزهای کاری معاونت هنری این تغییرات ادامه دارد و مدیر مجموعه تئاتر شهر از کار برکنار شد. قبل از ساعت 12:13که پیامک خبر زمان مراسم تودیع و معارفه سیدصادق موسوی، مدیر مجموعه تئاتر شهر از سوی مرکز هنرهای نمایشی به رسانه‌ها ارسال شود، رسانه‌ها گمانه‌زنی خود را برای جانشین سیدصادق موسوی، مدیر مجموعه تئاتر شهر شروع کرده بودند، یعنی زودتر از زمانی که روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی اعلام کند که طی حکمی از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی، اتابک نادری به‌عنوان رئیس مجموعه تئاتر شهر منصوب شده است.

با اینکه قادر آشنا در مقام مدیرکل هنرهای نمایشی در گفت و گو با فارس در مورد این جابه‌جایی ترجیح داده از لفظ برکناری استفاده نکند و آن را تفاهم دوستانه بخواند و وعده بدهد که در جای دیگری این همکاری ادامه می‌یابد. همچنین آشنا در گفت‌و‌گو با ایسنا از پرکاری سیدصادق موسوی صحبت کرده است و از حساسیت مجموعه تئاتر شهر به‌دلیل وجود برنامه‌های بسیاری همچون میزبانی جشنواره‌های مختلف، اجرای عمومی نمایش‌ها‌، اجرای نمایش‌های خیابانی‌ و... سخن گفته است. گویا قادر آشنا فراموش کرده که 22اردیبهشت‌ماه سال 1390زمانی که حمید شاه‌آبادی حکم سیدصادق موسوی را داد او درگیر چند کار و البته مشاور راهبردی معاونت هنری هم بوده‌است. اگرچه قادر آشنا اعلام کرده است که مجموعه تئاتر شهر نیازمند یک نیروی تمام وقت است، اما در حکمی که به رسانه‌ها ابلاغ شده قید نشده است که تکلیف مدیریت تالار سنگلج که اتابک نادری عهده‌دار آن است چه خواهد شد و به‌عبارت دیگر مدیر جدید تئاتر شهر چندان تمام وقت هم نیست.

آنطور که مهر نوشته است، برکناری سیدصادق موسوی از مجموعه تئاتر شهر به‌دلیل گفت‌وگوهای اخیر وی با رسانه‌ها درباره مسائل تئاتر شهر بوده است و برکناری این مدیر تئاتری در حالی از سوی حمید شاه‌آبادی معاون امور هنری وزارت ارشاد به قادر آشنا مدیر اداره کل هنرهای نمایشی نسبت داده شده که به‌نظر می‌رسد این تغییر از سوی معاونت هنری بوده است. این حدس زمانی به گمان نزدیک می‌شود که به استعفاهای گسترده در دوره حمید شاه‌آبادی در مقام معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه شود. با این حال قادر آشنا اعلام کرده است که برکناری او به‌دلیل انتقادهای وی از مدیران بالادستی نبوده است.

کد خبر 222264

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز