همشهری آنلاین: رییس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم گفت: هفتمین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم از پنجشنبه 20 تیر آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، محمد رضا مردانی امروز در نشست خبری افزود: متقاضیان تا15مرداد فرصت دارند با مراجعه به سامانه اینترنتی جذب به نشانی www.jazb.msrt.ir ثبت نام کنند.

وی تصریح کرد: درخواست ما از دانشگاه‌ها این است که اعلام نیازهای خود به هیئت علمی جدید را بر اساس هماهنگی با هیئت‌های امنای خود و معاونت آموزشی وزارت علوم تنظیم کنند.

مردانی گفت: دانشگاه‌ها باید در ثبت نیازهای خود، مقطع، رشته و گرایش تحصیلی و تعداد هیئت علمی را به دقت تعیین و اعلام کنند تا داوطلبان بتوانند با آگاهی و اطلاع کامل از محل خدمت، نوع استخدام و دیگر شرایط مورد نظر، اولویت‌های سه گانه خود را انتخاب و در فرم‌های سامانه جذب ثبت کنند.

رییس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، افزود: همزمان با ثبت‌نام داوطلبان و تعیین اولویت‌های انتخابی سه گانه آنها در سامانه جذب، سوابق تحصیلی فرد به دانشگاه مورد نظر منتقل می‌شود و دانشگاه‌ها نیز از20شهریور فرصت دارند به بررسی سوابق متقاضیان و تطبیق آن با شرایط اعلام شده اقدام و افراد واجد شرایط را برای مصاحبه دعوت کنند.

وی تصریح کرد: کارگروه توانایی علمی که متشکل از رییس دانشکده، رییس گروه آموزشی و دو نفر از اعضای تخصصی گروه‌های مربوطه هستند مصاحبه داوطلبان را انجام دهند.

به گفته مردانی، پس از ارزیابی صلاحیت‌های عمومی و گزینش و مصاحبه تخصصی، افراد براساس اولویت و امتیازهایی که به دست آورده‌اند برای سیر مراحل نهایی به هیئت مرکزی جذب وزارت علوم معرفی خواهند شد.

رییس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم افزود: تعیین تکلیف اولیه متقاضیان جذب در دانشگاه‌ها باید در مدت یک ماه و حداکثر تا پایان مهر صورت گیرد و آخرین مهلت تعیین تکلیف نهایی این افراد نیز تا ترم بهمن92خواهد بود.

وی با اشاره به ممنوعیت جذب اعضای جدید برای دانشگاه‌هایی که وضع متقاضیان قبلی را اعلام نکرده‌اند، افزود: دانشگاه‌هایی که وضع قطعی متقاضیان فراخوان‌های قبلی را اعلام نکرده‌اند اجازه جذب جدید ندارند.

مردانی با بیان این که بیشتر دانشگاه‌ها وضع داوطلبان فراخوان‌های قبلی را مشخص کرده‌اند، به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که هنوز نظر قطعی خود را اعلام نکرده‌اند توصیه کرد از ایام تعطیلات تابستان برای بررسی و مختومه کردن پرونده متقاضیان بهره گیرند و نظر خود را به هیئت مرکزی جذب وزارت علوم ارسال کنند.

رییس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم افزود: خوشبختانه هیچ محدودیتی برای جذب هیئت علمی در این مرکز نداریم اما دانشگاه‌ها باید با توجه به نسبت استاد به دانشجو و هرم اعضای هیئت علمی خود، اهداف تعیین شده در نقشه جامع علمی کشور و برنامه پنجم توسعه و همچنین ردیف‌هایی استخدامی که در اختیار دارند به اعلام نیازهای خود به جذب هیئت علمی جدید اقدام کنند.

کد خبر 222237
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز