همشهری آنلاین: ملی پوشان فوتسال ایران با پیروزی بر ژاپن قهرمان بازی‌های داخل سالن آسیا شد.

فوتسال قهرمانی آسیا

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتسال ایران در فینال رقابت‌های داخل سالن آسیایی کره جنوبی از ساعت 8:30 به وقت ایران به مصاف ژاپن رفت که این دیدار با نتیجه‌ پنج بر دو به نفع شاگردان خسوس به پایان رسید تا فوتسال ایران برای چهارمین بار پیاپی به مقام قهرمانی این بازی‌ها دست یابد. گل‌های ایران را در این بازی علی رضا وفایی، حسین طیبی، علی اصغر حسن زاده، محمد طاهری و وحید شفیعی به ثمر رساندند.

در بازی امروز (شنبه15 تیر)) که ملی‌پوشان فوتسال ایران توپ و میدان را در دست داشتند، ژاپنی‌ها از روی تک موقعیت خودشان در نیمه اول به گل رسیده و بازیکن شماره "10" این تیم در دقیقه‌ 13 تک گل نیمه اول را به ثمر رساند.

همچنین در این نیمه حملات زیادی از جانب بازیکنان ایران روی دروازه‌ ژاپن تدارک دیده شد، اما هیچ کدام به گل نرسید.

همچنین در این نیمه بازیکن ژاپنی از روی نقطه دوم پنالتی به سمت دروازه‌ ایران شوت کرد که سپهر محمدی در دو مرحله توپ را گرفت، اما از شدت ضربه احساس ناراحتی کرد و بازی برای دقایقی متوقف شد.

اصغر حسن‌زاده، علی وفایی و حسین طیبی در این نیمه کارت زرد دریافت کردند.

با آغاز نیمه دوم و در دقیقه‌ 21 ملی‌پوشان ایران به دلیل شش خطا شدن حریف صاحب یک ضربه پنالتی از نقطه دوم شدند که علی وفایی آن را به گل تبدیل کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

حسین طیبی دو دقیقه‌ بعد روی توپ ارسالی از نقطه کرنر دومین گل ایران را به ثمر رساند. محمد طاهری نیز در ادامه و در دقیقه‌ 31 با دریبل چند بازیکن ژاپنی توپ را به زیر طاق دروازه‌ حریف شوت کرد و گل سوم ایران به ثمر رسید.

سرمربی اسپانیایی تیم ملی که از نتیجه‌ به دست آمده چندان راضی نبود، برای زدن گل بیشتر از سیستم‌ پنج نفره استفاده کرد و به این ترتیب محمد کشاورز به جای دروازه‌بان تیم ملی وارد زمین شد، اما روی این تاکتیک نزدیک بود ژاپنی‌ها از راه دور به گل برسند، ولی توپ‌شان با فاصله میلیمتری از کنار دروازه‌ به بیرون رفت. حملات متعدد ژاپنی‌ها برای جبران نتیجه‌ باعث کاهش اختلاف گل‌ها شد و در حالی که تنها چهار دقیقه‌ به پایان بازی مانده بود، گل دوم حریف به ثمر رسید.

اما ملی پوشان ایران از پنج نفره کردن حریف نهایت استفاده را کردند و اصغر حسن زاده و وحید شفیعی در دو دقیقه پایانی ایران را با نتیجه پنج بر دو پیش انداختند. در ادامه نیز تلاش ژاپنی‌ها بی‌نتیجه بود و به این ترتیب فوتسالیست‌های ایران به قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافتند تا از قهرمانی خود در سه دوره قبلی خود هم دفاع کنند.

ملی پوشان بعد از کسب این قهرمانی با پرچم ایران دور افتخار زدند. همچنین حسین طیبی پیراهنش را یکی از تماشاگران حاضر در سالن هدیه کرد.

شطرنج بازان و فوتسالیست‌های بانوان ایران نیز برای تشویق تیم فوتسال مردان در سالن حاضر شدند. همچنین تعدادی از ایرانیان مقیم کره جنوبی به همراه تعدادی از کره‌ای‌ها به تشویق فوتسالیست‌های ایران مشغول بودند و در طرف مقابل گروهی متشکل از ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها به تشویق حریف ایران پرداختند.

کیومرث هاشمی، لطفعلی پورکاظمی، بهرام افشارزاده، رضا افتخاری ، رستگار و احمد ارشدی برای تماشای دیدار فینال در سالن حاضر بودند.

تیم‌های فوتسال ازبکستان، کویت و تایلند نیز بازی ایرا ن را از نزدیک نظاره کردند. تایلند در دیدار رده بندی با پیروزی مقابل کویت به مقام سوم دست یافته بود.

در پایان بازی طیبی به سمت تماشاگران رفت و لباسش را به سمت آنها پرتاب کرد. بازیکنان خسوس را نیز در خوشحالی خود شریک کرده و طبق سنت تیم‌های قهرمان او را به هوا پرتاب کردند.

کد خبر 221982
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز