چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۶
۰ نفر

علی اصغر محمدی: مدارس دولتی حق برگزاری آزمون و یا شرط معدل برای ثبت نام دانش آموزان ندارند.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش  در آستانه ثبت نام دانش آموزان، به همشهری گفت: هیچ مدرسه دولتی حق ندارد آزمون و یا شرط معدل برای ثبت نام داشته باشد.

عباس رهی درباره تکلیف ثبت نام دانش‌آموزانی که ساکن محدوده و نزدیک مدرسه هستند اما مدرسه از آنان ثبت نام نمی‌کند اظهار داشت: این کار تخلف است و در صورت بروز چنین مشکلی باید به ستاد ثبت نام منطقه، استان و در صورت رسیدگی نشدن به ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش منعکس یا مراجعه شود.

وی در مورد برگزاری آزمون در برخی از مدارس غیرانتفاعی برای ثبت نام اظهار داشت: مدارس غیرانتفاعی براساس مقررات آموزش و پرورش و دستورالعمل ثبت نام، می‌توانند برای گزینش دانش‌آموز آزمون ورودی برگزار کنند.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش افزود: به مدارس غیرانتفاعی اجازه داده شده تا 50درصد از دانش‌آموزان را آزادانه و با انتخاب خود ثبت نام ‌کنند و 50درصد دیگر از حاشیه مدرسه متناسب با مقررات ثبت‌نام شود.

مشاور وزیر درباره شهریه‌ مدارس غیرانتفاعی تاکید کرد: در مدارس غیرانتفاعی ابتدا موسسین یا موسس با توجه به میزان خدماتی که مدرسه ارائه می‌دهد میزان شهریه پیشنهادی خود را ارائه می‌کنند و سپس کمیسیونی به ریاست رئیس آموزش و پرورش منطقه این مبلغ پیشنهادی را بررسی و در نهایت میزان شهریه متناسب با خدمات ارائه شده توسط مدرسه مشخص می‌شود و عدول از آن تخلف محسوب می‌شود.

وی در باره کلاس‌های تقویتی دانش‌آموزان در تابستان گفت: برگزاری این‌گونه کلاس‌ها مانعی ندارد اما دریافت پول برای برای دیر کردن کلاس‌های تقویتی ممنوع است.

رهی خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس‌های تقویتی برای دوره پیش دانشگاهی به منظور کسب آمادگی شرکت در کنکور به شرط اخذ مجوز از آموزش و پرورش بلامانع است.

عباس رهی در مورد اردوهای دانش‌آموزی گفت: برگزاری اردو در سال‌های اخیر ضابطه‌مند شده است.

براساس دستورالعمل وزیر آموزش و پرورش، مسئولان مربوطه باید قبل از برگزاری اردو از مکان آن بازدید کنند و برای کلیه دانش آموزان شرکت کننده کلاس توجیهی و برای مربیان پرورشی دوره‌های آموزش بگذارند و وسایل نقلیه، کمک‌های اولیه، غذا و خوراک حتما کنترل شود.

وی تاکید کرد: برگزاری اردوهای برون شهری در زمان امتحانات متوقف شده است.

کد خبر 22196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز