همشهری آنلاین: یک منبع آگاه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس ضمن تأیید خبر لغو یک جانبه سفر بدون ویزای ایرانی‌ها به گرجستان از سوی دولت گرجستان گفت: وزارت امور خارجه گرجستان اعلام کرد قوانین مهاجرتی در این کشور تغییر کرده است.

گرجستان و ایران

یک منبع آگاه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس در گفتگو با مهر درباره لغو یک جانبه سفر بدون ویزای ایرانی‌ها به گرجستان از سوی دولت گرجستان گفت: دولت گرجستان از روز دوشنبه 10 تیر ماه به شکل یک طرفه برای ایران ویزا برقرار کرده است.

وی افزود: در توضیحی که سفارت جمهوری اسلامی ایران از وزارت امور خارجه گرجستان در این باره خواسته بود ؛ وزارت امور خارجه گرجستان اعلام کرد قوانین مهاجرتی در این کشور تغییر کرده و بر مبنای قوانین مهاجرتی جدید تغییر و تحولاتی ایجاد شده است که این اقدام نه تنها برای ایران که برای خیلی از کشورهایی که با گرجستان لغو روادید داشته اند نیز صورت گرفته و برای آن کشورها نیز روادید قرار گرفته است.

این منبع آگاه درباره واکنش ایران به این مسئله نیز گفت: هر کشوری حق دارد که قوانین مربوط به خود را اصلاح کند و طبیعی است که ما نمی‌توانیم در امور داخلی گرجستان دخالت کنیم.

وی درباره این خبر که گفته شده سخنگوی وزارت خارجه گرجستان ایجاد روادید با ایران را در راستای نگرانی از گسترش روابط بازرگانی و استفاده ایران از سیستم مالی گرجستان برای دور زدن تحریم‌ها اعلام کرده است، اظهار داشت: باید در خصوص صحت و سقم این خبر اطلاع کسب کنیم .

کد خبر 221618
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز