مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کانون سردفتران و دفتریاران اعلام کرد: تنظیم سند وکالت تعویض پلاک و فروش خودرو بدون ارائه سند رسمی ، فاقد وجاهت قانونی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران در اطلاعیه این کانون آمده است: دفاتر اسنادرسمی؛ از تنظیم سند وکالت تعویض پلاک و فروش خودرو بدون ارایه سند رسمی و حسب مورد برگ فروش کارخانه و یا برگ گمرکی خودداری کنند.

همچنین در اطلاعیه کانون سردفتران و دفتریاران چنین آمده است: قابل توجه کلیه دفاتر اسنادرسمی نظر به اینکه وفق ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 1389 ،‌ نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمی انجام می پذیرد، لذا شناسنامه پلاک خودرو صادره از سوی ادارات راهنمایی و رانندگی سند مالکیت نبوده و موجب مالکیت خودرو نیست و تنظیم سند وکالت نسبت به برگه های مذکور اعم از وکالت تعویض پلاک، فروش و موارد مشابه فاقد وجاهت قانونی است.

لذا به منظور اجرای دقیق قانون، جلوگیری از تضییع حقوق دولت و نیز ممانعت از بلاتکلیفی و سرگردانی ارباب رجوع، از تنظیم سند وکالت تعویض پلاک و فروش خودرو بدون ارایه سند رسمی و حسب مورد برگ فروش کارخانه و یا برگ گمرکی خودداری شود.

همچنین در نامه کانون تاکید شده است مسئولیت عواقب ناشی از تضییع حقوق دولت و مردم و کانون به عهده سردفتر تنظیم کننده سند خواهد بود.

کد خبر 221492
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز