همشهری آنلاین: در حالی که منابع مصری از حضور محمد مرسی و خانواده‌اش در مقر گارد ریاست جمهوری خبر می‌دهند که تظاهرات گسترده‌ای در اسکندریه و قاهره در جریان است.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، یک منبع آگاه اعلام کرد: محمد مرسی به همراه خانواده‌اش در مقر گارد ریاست جمهوری در منطقه مصر الجدیده است و بحرانی کنونی را از راه رایزنی با معاونان و مشاورانش از طریق تلفن پیگیری می‌کند.

این منبع بیان کرد: رئیس جمهوری مصر کاخ ریاست جمهوری در القبه را عصر یکشنبه ترک کرده و به مقر گارد ریاست جمهوری از بیم حوادث خشونت‌آمیز رفته است و ایمن علی مشاور مرسی در نشستی پشت درهای بسته با خانم باکینام الشرقاوی معاون سیاسی و خالد القزاز منشی و سخنگویان رئیس جمهوری آخرین اوضاع و حوادث اطراف دفتر اخوان‌المسلمین در المقطم و کشته شدن افرادی در استان‌ها را دنبال کرده‌اند.

این در حالی است که برخی رسانه‌های مصری اعلام کردند: در درگیری‌های یکشنبه تا کنون 25 نفر کشته شده‌اند که شانزده نفر از آنها طی 24 ساعت گذشته کشته شده و هشت نفر در برابر دفتر اخوان‌المسلمین کشته شده‌اند.

این در حالی است که ده‌ها تظاهرات‌کننده در حال حرکت به سوی کاخ ریاست جمهوری مصر هستند.

از سوی دیگر تیمی از دادستانی مصر برای بررسی و تحقیق درباره درگیری‌های المقطم در قاهره وارد دفتر ارشاد اخوان‌المسلمین در این منطقه شد.

منابع بیمارستانی در اسکندریه از فوت یکی دیگر از زخمی‌های درگیری‌های روز جمعه این شهر خبر دادند.

تظاهرات‌کنندگان در برابر ساختمان وزارت دفاع مصر در قاهره از عبدالفتاح السیسی فرمانده ارتش مصر خواستند که محمد مرسی را دستگیر کند.

کد خبر 221263
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز