همشهری آنلاین: منابع آگاه نزدیک به پایگاه خبری الوطن مصر از برگزاری نشست اعضای شورای نظامی در وزارت دفاع بدون حضور رئیس جمهور خبر دادند.

مصر

به گزارش فارس پایگاه خبری «الوطن»، مصر به نقل از منابع آگاه تأکید کرد که ژنرال «عبدالله السیسی» وزیر دفاع مصر و اعضای شورای نظامی این کشور در حال حاضر در نشست این شورا در مقر وزارت دفاع مصر شرکت کرده‌اند.

این منابع تأکید کردند این نشست بدون حضور «محمد مرسی» رئیس جمهور برای بررسی تحولات فعلی کشور و موضع نیروهای مسلح برگزار شده است.

پیشتر رهبران جبهه نجات ملی معارض از ارتش خواسته بود در صورت سرباز زدن مرسی از تحقق خواسته های مردم نیروهای مسلح وارد عمل شوند و زمام امور را به دست بگیرند.

کاخ سفید نیز در تماس با رهبران اخوان المسلمین با تأکید بر اینکه ارتش تنها ضامن باقی ماندن نظام فعلی در این کشور است از مرسی خواسته بود به طرح‌های پیشنهادی ارتش توجه کند.

روز گذشته مصر در سالروز تحلیف مرسی به عنوان رئیس جمهور این کشور به صحنه زور آزمایی میلیون‌ها مخالف و موافق او تبدیل شد و درگیری‌ها و عصیان مدنی تا کنون در استان‌های مختلف این کشور ادامه دارد.

در این درگیری‌ها تا کنون 16 نفر کشته و 713 تن دیگر زخمی شده‌اند، معترضان خواستار کناره گیری مرسی از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

کد خبر 221261
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز