یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آرش افشین که زمزمه‌های حضورش در استقلال و پرسپولیس به گوش می‌رسید به سپاهان پیوست. شنیدیم مبلغ قرارداد افشین با سپاهان،‌ نزدیک دو میلیارد تومان است و شایعه شده‌ 50 درصد مبلغ قرارداد به این بازیکن پرداخت شده است.

فوتبال پول نقل و  انتقالات

سایت بازتاب با انعکاس این خبر طی یادداشتی می‌افزاید: بازیکنان لیگ دو میلیاردی شدند! فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران برای کسانی که زیاد با فوتبال سر و کار ندارند، جالب و هیجان برانگیز است. معلوم نیست، مسئولین چگونه اجازه می‌دهند این رقم‌های سرسام‌آور رد و بدل شود‌؟ چرا هیچ نظارتی در کار نیست‌؟ چرا بازیکن صد میلیونی، یک میلیاردی و سپس دو میلیاردی شد؟ سقف قراردادها کجا رفت؟

 این نکته ‌جالب که بدانیم ‌بازیکنانی که رقم بالا دریافت می‌کنند، از پرداخت رقم واقعی مالیات هم فراری هستند، چون برای پرداخت مالیات قرارداد صوری ارائه می‌دهند، به دلیل این که قرارداد سفید امضا می‌کنند.‌

بنا بر این گزارش، این روزها همچون زمان‌های مشابه چند فصل گذشته، سخن از قیمت‌های نجومی بازیکنان فوتبال است. البته به عبارتی بهتر، باید بگوییم که قیمت بازیکنان بر خلاف کیفیتشان مانند کالا افزایش یافته است؛ جالب این که مدیران برخی باشگاه‌ها در بالا رفتن نرخ بازیکنان بالاترین نقش را دارند.

این ارقام‌ در این مطلب از شنیده‌های ما در این آشفته بازار است و هرچند ‌منابع خبردهنده تقریبا موثق هستند، ‌به هر حال وقتی پای مسائل مالی به میان میان می‌آید، بازار تکذیب داغ است.

وقتی بنا به گفته ‌مسئول‌ یکی از تیم‌های بزرگ، یکی از تیم‌های صنعتی جهت انتقال بازیکنی، هشتصد میلیون تومان برای رضایت‌نامه بازیکن به باشگاه مربوطه می‌دهد و حداقل همین مبلغ را به خود بازیکن معمولی داده است، خودتان حدس بزنید که این باشگاه با چند میلیارد وارد بازار! شده است.

این گزارش همچنین آورده است، در حالی که بیشتر باشگاه‌های بزرگ و مردمی و بازیکن ساز  برای پرداخت کمترین دستمزد بازیکنان خود عاجزند، برخی باشگاه‌ها با پرداخت‌های کلان در بازار نقل و انتقالات جولان می‌دهند و بازیکنان شاخص تیم‌های یادشده را به تیم خود می‌برند، تا باشگاه‌های بازیکن‌ساز در نبردی نابرابر تنها برای بقا در لیگ به میدان بروند.‌

‌بنا بر شنیده‌های ما، باشگاه‌های صنعتی نیمی از مبلغ قرارداد بازیکنان را هم نقدی پرداخت می‌کنند! البته برای خالی نبودن عریضه با افتخار ‌می‌‌گویند که قرارداد سفید امضا کردیم‌!

هم‌اکنون می‌پرسیم، چندین بازیکن معمولی با پیشنهاد میلیاردی مواجه هستند؟ باور می‌کنید یکی از باشگاه‌ها به رحمتی پیشنهاد شش میلیاردی برای سه سال داده است؟!

‌در این آشفته بازار، سایر باشگاه‌ها که از بودجه‌های صنعتی بهره نمی‌برند، مسلما مظلوم واقع می‌شوند و بناچار‌ بازیکنان شاخص خود را از دست می‌دهند.

حال خودتان حدس بزنید، چرا انصاری فر که توسط علی دایی کشف شد، برای تیمی که دایی سرمربی آن است برای بستن قرارداد طفره می‌رود و چرا جباری و آندو با استقلال هنوز به توافق نرسیدند؟

کد خبر 221078
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز