همشهری آنلاین: روزنامه آحارونوت از دیدارهای محرمانه امیر جدید قطر با نمایندگان رژیم صهیونیستی و همچنین اطلاع مقامات اسرائیل از انتقال قدرت در قطر پرده برداشت.

دیدارهای محرمانه امیر جدید قطر با مقامات رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه عبری زبان‌ یدیعوت آحارونوت از دیدارهای تمیم بن حمد، امیر جدید قطر با نمایندگان رژیم صهیونیستی در داخل و خارج از قطر پرده برداشته و فاش کرد که این دیدارها پیش از شروع پروسه انتقال قدرت در قطر صورت گرفته است.

این روزنامه همچنین فاش کرد: انتقال قدرت در قطر پس از آن صورت گرفت که مسئولان آمریکایی مطمئن شدند با انجام این تغییر در حاکمیت تفکرهای افراطی دینی وارد این کشور نخواهد شد.

روزنامه آحارونوت به نقل از یک مسئول بلندپایه قطری در دوحه فاش کرد: اسرائیل و آمریکا از جریان انتقال قدرت در قطر پیش از انجام این امر اطلاع کامل داشتند.

این مسئول قطری که روزنامه آحارونوت از وی به عنوان یکی از نزدیکان حمدبن خلیفه آل ثانی، امیر سابق قطر یاد کرده، در ادامه اعلام کرد: مسئولان اسرائیلی با هدف اطلاع از گرایش‌های تمیم بن حمد و اینکه آیا وی قصد ورود به ماجرا جویی‌های خطرناک در مسائل منطقه را دارد یا خیر، چندین بار به شکل محرمانه‌ در داخل و خارج از قطر با وی دیدار کردند.

این روزنامه افزود: حمد بن خلیفه پنج ماه قبل از انتقال قدرت، مسئولان کشورهای غربی را در جریان پروسه انتقال قدرت به پسرش و برکناری شیخ حمد بن جاسم، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر قرار داده بود.

روزنامه آحارونوت علاوه بر این به نقل از حمد بن خلیفه اعلام کرد که وی بارها تاکید کرده است هیچ تقدیری در سیاست‌های قطر ایجاد نخواهد شد.

این روزنامه اعلام کرد که حمد در دیدارش با نماینده اسرائیل تاکید کرده است: انتقال قدرت مثل این است که من ماشین خود را به تمیم بدهم و موتور آن را من کنترل کنم. لذا ماشین به هر سمتی حرکت کند من به خوبی آگاهم و تغییرات زیادی در مسیر آن ایجاد نخواهد شد.

بنا به گزارش روزنامه آحارونوت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و مسئولان وزارت دفاع این کشور(پنتاگون) علاوه بر سازمان اطلاعات آمریکا از مساله انتقال قدرت آگاهی کامل داشتند.

این روزنامه به نقل از یکی از نزدیکان حمد بن خلیفه که تنها به اسم کوچک وی به عنوان سلیمان اکتفا شده است نقل کرد: اگر تصمیم گیری درباره انتقال قدرت فقط در اختیار حمد بود وی دست کم دو الی سه سال دیگر در قدرت می‌ماند و در این مدت برای آماده کردن ولیعهد جهت واگذاری قدرت فعالیت می‌کرد.

کد خبر 220905
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز