همشهری آنلاین: سایت رسمی مسابقات جام جهانی بسکتبال جوانان شب گذشته( 6 تیر) را شبی به خصوص برای بسکتبال ایران دانست که دو اتفاق مهم در آن ایجاد شد؛‌ پیروزی جوانان بر آرژانتین و رفتن ارسلان کاظمی به NBA.

ارسلان کاظمی

به گزارش ایسنا، سایت رسمی رقابت‌های جام جهانی بسکتبال جوانان ایران در گزارشی به اتفاقات شب گذشته در بسکتبال ایران اشاره کرد و پیروزی جوانان بر آرژانتین و موفقیت ارسلان کاظمی برای حضور در لیگ NBA را دو اتفاق بزرگ برای ایران معرفی کرد که شبی به خصوص برای بسکتبال دوستان ایجاد کرد.

در این گزارش آمده است:

شب نخست جام جهانی بسکتبال جوانان برای ایران بسیار ویژه بود. جدا از اینکه جوانان ایران با نتیجه 84 بر 73 از سد آرژانتین گذشتند که بهترین رکورد ایران در تاریخ جام‌های جهانی جوانان است، کاپیتان تیم ملی جوانان ایران در سال 2009 نیز در درفت NBA توسط تیم «واشینگتن ویزارد» انتخاب شد.

32 امتیاز سجاد مشایخی به علاوه 10 امتیاز، 5 ریباند و دو پاس منجر به گل بهنام یخچالی، آرژانتین را در روز نخست رقابت‌ها زمین‌گیر کرد. سجاد مشایخی کاپیتان تیم ملی درباره این برد به سایت رقابت‌ها گفت:"اصلی‌ترین دلیلی که باعث پیروزی ما در مسابقه نخست شد، وحدت بود. ما دوست هستیم و نشان دادیم که در تیم کار گروهی انجام می‌دهیم."

28 امتیازی که سجاد مشایخی در سه کوارتر نخست بدست آورد یک پیغام برای بسکتبال جهان بود. مشایخی درباره این عملکرد گفت:"بسکتبال برای همه است و این رشته در سراسر جهان رشد کرده است. ما هم جزوی از بسکتبال هستیم. ما یک هدف داریم و سعی می‌کنیم به آن برسیم. ما می‌خواستیم نشان دهیم که بسکتبال ما بسکتبال است و برای بازی کردن انگیزه بالایی در خود می‌بینیم."

مهران حاتمی سرمربی تیم ملی جوانان ایران نیز درباره عملکرد شاگردانش گفت:"از جانب خودمان سعی داشتیم نشان دهیم که ما هم بسکتبال داریم. ما از آسیا می آییم و همه فکر می‌کنند که بسکتبال آسیا چیزی نیست. ما می‌دانیم که از سطح اول بسکتبال جهان فاصله داریم اما می‌خواهیم نشان دهیم که درحال پیشرفت هستیم و می‌خواهیم خودمان را بالا ببریم. امشب این کار را انجام دادیم. امیدوارم این شرایط ادامه دار شود و من نیز می‌دانم هر روز بهتر و بهتر می‌شویم. بازیکنان من آنچه را که می‌خواستند انجام دادند. "

وب سایت رسمی فدراسیون بسکتبال ایران شب گذشته را برای بسکتبال ایران باورنکردنی و حماسی توصیف کرد. جوانان ایران با این عملکرد خودشان را در بهترین سطح نشان دادند و گامی بلند در جام جهانی برداشتند.

جوانان ایران در سال 2003 برابر مالزی برنده شدند و در مکان شانزدهم جهان قرار گرفتند. از آن تیم بازیکنانی وارد عرصه بسکتبال ایران شدند که می‌توان از آنها به امیر امینی، اوشین ساهاکیان و جابر روزبهانی اشاره کرد. در سال 2009 ایران سوریه را مغلوب کرد و پانزدهم شد که می‌توان از بازیکنان آن دوره به محمد حسن‌زاده اشاره کرد.

با یک برد دیگر شاگردان حاتمی می‌توانند بهترین نتیجه تاریخ بسکتبال جوانان ایران در جام جهانی را ثبت کنند. نتیجه‌ای که می‌تواند حضورشان در ادامه رقابت‌ها را تضمین کند.

سجاد مشایخی و بهنام یخچالی دو مهره کلیدی ایران برابر آرژانتین بودند که در لیگ برتر ایران نیز با مهرام و پتروشیمی به فینال رسیدند. برنده آن مسابقه یخچالی بود که هدایت تیمش را حاتمی برعهده داشت و توانست پتروشیمی را قهرمان ایران کند.

سجاد مشایخی درباره وضعیت آمادگی‌اش گفت:"من در باشگاهم با بهترین‌های ایران بازی می‌کنم و حالا که برابر همسن‌های خودم هستم شرایط بهتری برابرشان احساس می‌کنم. این موضوع در جریان بازی خیلی به من کمک می‌کند."

با موفق شدن ارسلان کاظمی کاپیتان تیم ملی جوانان ایران در سال 2009 برای حضور در لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا (NBA) سجاد مشایخی و بهنام یخچالی و دیگر جوانان ایران می‌توانند با انگیزه بهتری کار کنند تا راه هم وطن خود را ادامه دهند. ارسلان کاظمی بعد از حامد حدادی دومین ایرانی است که در NBA بازی خواهد که این می‌تواند مسیر جوانان دیگر ایران را هموار کند. جوانانی که با پیروزی بر آرژانتین توانستند شب درخشانی برای بسکتبال ایران شکل دهند.

کد خبر 220719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز