همشهری آنلاین: کارشناس آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری هفدهمین دوره آزمون اعزام قاریان به حج تمتع از هشتم تا دهم تیرماه خبر داد.

قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان، کارشناس آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: هفدهمین دوره آزمون اعزام قاریان به حج تمتع از هشتم تا دهم تیرماه با حضور 120 نفر از قاریان برجسته و برگزیده که نفرات اول تا سوم مسابقات استانی قرآن بوده یا نفرات راه یافته به مرحله کشوری هستند برگزار می‌شود.

کارشناس آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که داوری این دوره از رقابت‌ها در دو بخش ترتیل و قرائت توسط شش نفر از اساتید قرآنی کشور انجام خواهد شد، عنوان کرد: پس از برگزاری آزمون و انجام داوری از سوی اساتید قرآنی کشور، 25 تا 30 نفر از قاریان برگزیده به حج تمتع اعزام خواهند شد.

وی در ادامه یادآور شد: قاریانی اعزامی به حج تمتع به عنوان سفیران قرآنی به منظور برگزاری محافل انس با قرآن در کاروان‌ها و بعثه مقام معظم رهبری و اجرای برنامه‌هایی از جمله؛ تواشیح، اذان، مناجات و ... خواهند بود و این قاریان در مجموع بیش از هزار محفل قرآنی در سرزمین وحی برگزار می‌کنند.

میریان با یادآوری اینکه قاریان اعزامی به حج تمتع در دو بخش مدینه اول و مدینه دوم اعزام می‌شوند، گفت: برای برگزیدگان هفدهمین دوره آزمون اعزام قاریان به حج تمتع، دوره‌های آموزشی با همکاری سازمان حج و زیارت و شورای عالی قرآن برگزار می‌شود تا مأموریت‌ها و وظایف آنان تشریح و اعلام شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود به زمان برگزاری هفدهمین دوره آزمون اعزام قاریان به حج تمتع اشاره کرد و گفت: محل برگزاری این آزمون در ساختمان مرکزی سازمان اوقاف و امور خیریه خواهد بود.

کد خبر 220600
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز