رئیس سازمان امور مالیاتی از اعلام آمادگی این سازمان برای تعامل با اصناف خبر داد اما تأکید کرد که مذاکره مالیاتی با اصناف تنها در چارچوب قانون انجام خواهد شد.

 علی عسکری

به گزارش فارس، علی عسکری در مورد نتیجه جلسات سازمان امور مالیاتی با اصناف درباره مالیات عملکرد سال 91گفت: نظام مالیاتی آماده تعامل با اصناف است و آنها هم باید این تعامل را داشته باشند. او با بیان اینکه مسیر برای ادامه مذاکره باز است، ادامه داد:

انتظار آنها این است که کار برای آنها تسهیل شود و انتظار ما هم این است که در چارچوب قانون، کار را انجام دهیم و آماده توافق با اصناف هستیم، اما ممکن است آنها علاقه‌مند نباشند، بنابراین اجباری در این‌باره نیست. عسکری با اشاره به اینکه امسال اقدامات مؤثری برای خدمت‌رسانی به مؤدیان انجام شده است، گفت: در سال‌جاری هم مانند پارسال اظهارنامه‌ها به‌صورت الکترونیک دریافت می‌شود و ظرفیت کافی در سازمان برای دریافت تمامی اظهارنامه‌ها به‌صورت الکترونیک وجود دارد.

نصب صندوق تا پایان شهریور

معاون وزیر اقتصاد همچنین تأکید کرد: در مورد صندوق فروش، تعدادی از فعالان اقتصادی که 10گروه هستند، مکلف به نصب و راه‌اندازی سامانه فروش الکترونیک شده‌اند که بخشی از این افراد با وجود مهلتی که داده شد، هنوز به این کار اقدام نکرده‌اند، بنابراین مهلت اعلام نصب صندوق فروش به‌عنوان آخرین بار تا پایان شهریورماه تمدید شد.

وی در مورد میزان معوقات مالیاتی در کشور گفت: رقم این معوقات 10هزار میلیارد تومان است که از دهه 70تاکنون است و 60درصد آن جریمه و 40درصد اصل مالیات است که خوشبختانه در 2سال اخیر، بدهی مالیاتی در بخش دولتی به حداقل رسیده است. عسکری در مورد تعداد ممنوع‌الخروجی‌های مالیاتی گفت: امسال ورودی ممنوع‌الخروج‌ها رشد منفی داشته و برخی از آنها مشکلات مالیاتی خود را حل کرده‌اند، همچنین در قانون بودجه 92، تسهیلاتی برای اشخاص حقوقی در واحدهای تولیدی فراهم‌شده که براساس آن این افراد درصورت داشتن مالیات 500میلیون تومان به بالا ممنوع‌الخروج هستند و در مورد سایر اشخاص، حکم قانون همان یک میلیون تومان است.

کد خبر 220393
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز