سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: چهل‌وسومین ماراتن ورودی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا با شرکت یک میلیون و 83 هزارو 571 داوطلب آغاز می‌شود و مهلت داوطلبان برای تهیه پرینت از کارت ورود به جلسه امروز به پایان می‌رسد.

کنکور

مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره کنکور امسال گفت: داوطلبان فقط امروز (چهارشنبه) فرصت دارند تا از طریق سایت‌www.sanjesh.org، نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون خود اقدام کنند. حسین توکلی افزود: اگر در اطلاعات مندرج در کارت شرکت در آزمون مغایرتی وجود داشته باشد باید داوطلبان براساس اطلاعات مندرج در ذیل کارت شرکت در آزمون برای رفع نقص آن اقدام کنند.

وی درباره چگونگی اعلام علاقه‌مندی برای رشته محل‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام‌نور گفت: داوطلبانی که در زمان ثبت‌نام آزمون، نتوانسته‌اند علاقه‌مندی خود به مؤسسات غیرانتفاعی و مراکز آموزشی دانشگاه پیام‌نور را اعلام کنند، می‌توانند با پرداخت الکترونیکی مبلغ 5هزارو800تومان از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، با مراجعه به سایت سازمان سنجش، نسبت به علامتگذاری بند مورد نظرتا 15تیرماه اقدام کنند. همچنین امسال برای نخستین بار کنکور ورودی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش کشور اعم از دولتی و آزاد تجمیع شده و داوطلبان تنها در یک کنکور شرکت می‌کنند ولی به‌‌طور جداگانه می‌توانند در دانشگاه‌های دولتی و آزاد اسلامی انتخاب رشته کنند.

آمار نشان می‌دهد تعداد داوطلبان کنکور سراسری۹۲ نسبت به سال گذشته افزایش و نسبت به سال‌های ۸۹ و ۹۰ کاهش داشته است. در آزمون سراسری سال1392 (در هر دو مرحله ثبت‌نام)، تعداد یک میلیون و 83هزارو571نفر متقاضی ثبت‌نام شده‌اند که  59.42درصد از شرکت‌کنندگان آزمون سراسری امسال زن و40.58درصد از داوطلبان مرد هستند.

پذیرش دانشجوی بدون آزمون

امسال پذیرش دانشجوی 10هزار کد رشته محل تحصیلی در دانشگاه‌های آزاد و پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی بدون برگزاری کنکور و براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد. براساس مصوبه کارگروه ماده 4قانون پذیرش دانشجو، حدود 10هزار کد رشته محل از کد رشته محل‌های تحصیلی دانشگاه‌ آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی بدون برگزاری آزمون و براساس سوابق تحصیلی دیپلم متقاضیان پذیرش صورت می‌گیرد.

کد خبر 220379
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز