همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش وارد فرودگاه جزیره نفتی لاوان واقع در آب‌های خلیج فارس شد.

احمدی‌نژاد

به گزارش فارس از جزیره لاوان این سفر یک روزه با هدف با افتتاح رسمی طرح توسعه و 14 پروژه جانبی در پالایشگاه لاوان صورت می‌گیرد.

علاوه بر رئیس جمهور و هیئت همراه استاندار هرمزگان و مقامات استانی نیز در این جزیره از ساعاتی پیش حضور یافته‌اند.

یادآور می‌شود ابراهیم عزیزی استاندار هرمزگان طی روزهای گذشته در این راستا گفته است: با به پایان رسیدن مراحل ساختمان و نصب، آخرین مراحل راه‌اندازی و پیش راه‌اندازی، نخستین طرح توسعه و افزایش تولید بنزین با استاندارد یورو چهار در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: با افتتاح رسمی طرح توسعه و 14 پروژه جانبی در پالایشگاه لاوان ظرفیت تولید بنزین با استاندارد یورو چهار به دو میلیون و هشتصد هزار لیتر در روز افزایش می‌یابد.

استاندار هرمزگان با اشاره به افتتاح 14 سرفصل از پروژه‌های بهبود فرآیند و بهینه‌سازی ظرفیت شرکت پالایش نفت لاوان بیان داشت: احداث واحد تصفیه هیدروژنی و تبدیل کاتالیستی نفت‌های سنگین، احداث واحد تقطیر در خلاء، احداث مخازن ذخیره‌سازی خوراک و فرآورده‌های نفتی، احداث شبکه تولید و توزیع برق، احداث واحد تولید و توزیع بخار و آب مقطر برگشتی، احداث واحد تولید و توزیع هوای فشرده، احداث شبکه برداشت و توزیع آب دریا، راه‌اندازی تجهیزات بی‌سیم، شبکه جمع‌آوری و سوزاندن گازهای مشعل، احداث ساختمان آزمایشگاه و کارگاه مرکزی، احداث یک دستگاه مخزن آب سه هزار متر مکعبی، خرید و نصب دکل رادیو، خرید تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی و احداث ساختمان آموزشی از دیگر پروژه‌های جدید این پالایشگاه نفت است.

عزیزی در پایان با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری در این طرح عنوان کرد: فاز دوم طرح توسعه و بهینه‌سازی پالایشگاه نفت لاوان با اعتباری بالغ بر 550 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

جزیرهٔ لاوان از شمال خاوری به مقام و از خاور به جزیره شیدور (شتور) منتهی می‌شود و در 28 کیلومتری غربی ساحل نخیلوه در آبهای خلیج فارس واقع شده است.

جزیره لاوان از توابع دهستان لاوان در بخش کیش شهرستان لنگه استان هرمزگان است.

این جزیره در مقابل منطقه گاوبندی و شیبکوه قرار دارد ولی به منطقهٔ شیبکوه نزدیک‌تر است.

طول جزیره لاوان 25 و عرض آن 4.5 در کمترین و 7 کیلومتر در بیشترین بخش است.

این جزیره پس از جزایر قشم و کیش بزرگ‌ترین جزیره ایران در آب‌های خلیج فارس است.

فاصله این جزیره تا بندرلنگه 147 کیلومتر (91 مایل) است.

جزیره لاوان دورترین جزیره نسبت به شهر بندرعباس است.

کد خبر 220220
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز