همشهری‌آنلاین: کره‌جنوبی هونگ میونگ بو کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال این کشور را به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب کرد که وظیفه دارد این تیم خارج از فرم را برای مسابقات جام جهانی سال آینده در برزیل آماده کند.

Hong Myung-Bo

به گزارش ورزش سه به نقل از خبرگزاری فرانسه اتحادیه فوتبال کره اعلام کرد قراردادی دو ساله با هونگ 44 ساله به عنوان جانشین چوی کانگ هی امضا شده است که هفته گذشته پس از راهیابی سخت تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی به جام جهانی برای هشتمین دوره متوالی، از سمت سرمربیگری این تیم استعفا کرد.

هونگ از سال 1990 برای چهار دوره متوالی در مسابقات جام جهانی برای تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی به میدان رفت و به عنوان کاپیتان پس از راهیابی این تیم به مرحله نیمه نهایی این مسابقات در کره‌جنوبی در سال 2002 به قهرمانی ملی تبدیل شد.

وی با چالش سختی در تزریق اعتماد و انگیزه تازه به تیم ملی فعلی کره‌جنوبی مواجه است که موفق شد فقط با اختلاف گل به جام جهانی برزیل راه یابد.

تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی در چهار بازی آخر خود در مرحله مقدماتی جام جهانی، دو بار از ایران شکست خورد، با لبنان تساوی کرد و شانس آورد که بر قطر و ازبکستان پیروز شد.

more  تصاویر پیروزی ایران در برابر کره جنوبی

هونگ حرفه مربیگری خود را به عنوان کمک مربی تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی آغاز کرد و از سال 2005 تا سال 2007 در این سمت بود.

وی سرمربیگری تیم ملی فوتبال زیر 21 سال کره‌جنوبی را که در مسابقات آسیایی گوانگجو سال 2010 به مدال برنز دست یافت، برعهده داشت.

وی همچنین سرمربیگری تیم زیر 23 سال را که در مسابقات المپیک پارسال لندن به مدال برنز دست یافت، در اختیار داشت.

از سئول، این نخستین مدال تیم فوتبال کره‌جنوبی در مسابقات المپیک بود.

کد خبر 220209
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز