بوذرجمهر: هنگامی که شعله‌های جنگ کشوری را در می‌نوردد، راهزنان از درون لانه‌هایشان بیرون می‌آیند تا دارایی‌های با ارزش در خانه‌ها و مغازه‌ها و مراکز دولتی ویران شده را به سرقت ببرند.

سازمان‌های مافیایی در شرایطی که خیابان‌ها خالی از رفت و آمد و زندگی است و مردم گرم کار خویشتن‌‌اند کیسه‌های خود را از دارائی‌ مردم نگون‌بخت پر می‌کنند.

 این گونه افراد جنگ و وقوع هرج و مرج را بهترین فرصت برای رسیدن به سودای سود نامشروع مناسب می‌دانند و چه بسیار می‌توان شواهد و نمونه‌هایی از این دست در تاریخ کهن و معاصر سراغ گرفت. اما حساب و کتاب این راهزنان در جریان تجاوز اسرائیل به لبنان به ویژه مناطق خالی از سکنه و جنگ‌زده حومه بیروت که تاکنون بیش از 33 روز از آن سپری شده است، تفاوت دارد.

 مردان شریف و پاک حزب‌الله که در یک سو و صحنه پیکار زمینی با دشمن متجاوز در ستیزند از دیگر سو نگهبان دارائی‌های مردمی هستند که خانه و زندگی‌شان از بین رفته است.

در جریان بمباران حومه بیروت که این روزها عرصه ویرانی و پریشانی گشته است، مغازه‌های جواهرفروشی‌های بسیاری با خاک یکسان شده و بسیاری از قطعات گرانبهای طلا و جواهر به گوشه و کنار خیابان‌ها و یا زیر آوار افتاده‌اند.

مردان حزب‌الله به سرعت این قطعات با ارزش را که صدها میلیون دلار ارزش دارند جمع آوری کرده‌اند و هنگامی که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای ساعتی بمباران را متوقف می‌کنند، صاحبان جواهرفروشی‌ها سراسیمه به مغازه‌هایشان مراجعه کرده و با ویرانی آنها رو به رو می‌شوند، در این هنگام با برچسب شماره تلفنی رو به رو می‌شوند که از آنان خواسته شده برای گرفتن دارائی‌های با ارزش خود با آن تماس بگیرند و هنگامی که آ‌نان نزد  حزب‌الله مراجعه می‌کنند در می‌یابند که دارائی‌هایشان در دست‌های پاک و امانت‌داری است.

در محله مسکونی و تجاری «صفیر» از مناطق حومه جنوبی بیروت یک ساختمان مسکونی تازه ساخته با خاک یکسان شده است و مردان حزب‌الله به کیف‌ بسیار با ارزشی محتوای قطعات الماس برخوردند و هنگامی که صاحب کیف پی برد که خانه‌اش ویران شده است سراسیمه خود را به آنجا رساند تا کیف خود را بیابد در این هنگام دید که افرادی از اعضای حزب‌الله در انتظار  او هستند.

 صاحب کیف از دیدن این صحنه همه وجودش سرور و خوشحالی می‌شود و از آ‌نان برای امانت‌داری‌شان در این  دوران سخت که اندک‌ پولی می‌تواند گره‌کشای زندگی باشد، سپاسگذاری می‌کند.

در میدان «غبیری» از دیگر نقاط حومه بیروت پس از بمباران اواخر هفته گذشته تعدادی از راهزنان به مغازه بزرگ لوازم خانگی دست برد زده قصد ربودن اشیاء و لوازم کم وزن و با ارزش را داشتند که در این هنگام ماموران حزب‌الله آ‌نان را دستگیر و تحویل نیروی انتظامی می‌دهند.

از دیگر رویدادهای شگفت‌آور این که در جریان بمباران یک ساختمان مسکونی در محله «حاره حریک» کیف پر از دلار در آسمان پراکنده شد و محتوای آن روی زمین می‌ریزد.

در این هنگام ماموران حزب‌الله به سرعت آنها را جمع‌آوری و در کیسه‌ای قرار دادند و هنگامی که صاحب کیف دید که پول نزد حزب‌الله است شگفت‌زده شد و دریافت که امنیت  حومه بیروت تحت بهترین بندگان خداست.

آدمی با شنیدن و خواندن اینگونه اتفاقات غرق اعجاب و شگفتی می‌شود و به جای گفتن جل‌الخالق زبان به جل‌‌المخلوق می‌گشاید.

حومه بیروت اگر چه به ویرانه‌ای تبدیل شده است اما در و دیوار فروریخته آن از بزرگواری مردان  خدا در امواج لطف و ذوق فرو رفته است.

کد خبر 2202

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز