همشهری آنلاین: استخرهای آلوده حتی با وجود کلر باعث عفونت‌های گرم منفی روده‌ای می‌شوند. اسهال، استفراغ، درد شکم و تب علایم این بیماری است که چند روز پس از شنا در استخر آلوده در فرد بروز می‌کند

استخرهای آلوده باعث عفونت‌های گرم روده‌ای می‌شوند

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود مردانی،متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت :با فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش رعایت نکات بهداشتی برای تمامی افرادی که در این فصل تمایل به ورزش شنا دارند الزامی است.

وی افزود :اغلب استخرهای سطح کشور به نحو مناسبی کلرزنی می‌شوند اما استفاده کنندگان از استخرها باید آگاه باشند آب استخرهایی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند یا کلرزنی نمی‌شوند، آلوده و ناقل بیماری هستند.

وی زرد زخم را یکی از عفونت‌های جدی میکروبی برشمرد و گفت: درصورت که فردی مبتلا به این بیماری باشد می‌تواند باعث آلودگی آب استخرها شود و این بیماری را از طریق آب به دیگران منتقل کند.

مردانی به این بیماران توصیه کرد تا بهبودی کامل بیماری زرد زخم از رفتن و شنا کردن در استخر خودداری نمایند.

وی با بیان اینکه استخر یک مکان عمومی است، تاکید کرد: تمامی افراد پیش از ورود به آب استخر حتما باید دوش بگیرند و با بدن تمیز شنا کنند و این موضوع برای کسانی که بیماری خاصی در سطح پوست دارند از اهمیت بیشتر و مضاعفی برخوردار است.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: تمامی افرادی که برای شنا کردن به استخرها می‌روند از حوله و وسایل شخصی خود استفاده کنند و از استفاده از حوله دیگران به ویژه کسانی که دچار ضایعات قارچی در سطح پوست هستند جدا خودداری نمایند.

وی افزود :همچنین حوله‌هایی که خشک نشده‌اند و یا در معرض نور آفتاب قرار نگرفته‌اند بیشتر ناقل بیماری‌های پوستی هستند‌.

مردانی توصیه کرد :پس از استخر و شنا کردن دوش بگیرند و از خوراکی‌های سنتی در استخرها پرهیز کرده و قبل از نوشیدن و یا خوردن هر نوع خوراکی حتما با آب و صابون دست خود را بشویند و از خوردن بستنی‌های فله و آبمیوه‌های دستی به دلیل غیر استاندار بودن پرهیز کنند.

وی تاکید کرد : با توجه به ضعف سیستم دفاعی بدن در گروه‌هایی نظیر کودکان، زنان باردار، افراد مسن و بیماران مبتلا به سرطان توصیه می‌شود که این قبیل افراد به جای استفاده از استخرهای عمومی و شلوغ از استخرهای استاندارد استفاده کنند تا کمتر دچار مشکل شوند.

کد خبر 219998
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز