همشهری آنلاین: کوله‌پشتی‌های سنگین می‌تواند آثار زیانباری بر ستون فقرات کودکان به جای بگذارد، بنابراین والدین باید در مورد ایمنی کوله‌پشتی دقت کنند.

 انجمن بیماری‌های ستون فقرات آمریکای شمالی(NASS) نکات زیر را برای جلوگیری از مشکلات و آسیب‌های ناشی از کوله`پشتی توصیه می‌کند:

 • کوله پشتی را سبک نگهدارید. کوله‌ پشتی پر نباید بیشتر از 10 تا 15 درصد وزن  کودک سنگینی داشته باشد. به عنوان یک قاعده کلی برای کودکان دبستانی وزن 2.5 تا 5 کیلوگرم و برای دانش‌آموزان سال‌های بالاتر  وزن حداکثر 7 کیلوگرم برای کوله‌ پشتی مناسب است.

 *طوری چیزها را درون کوله پشتی بچینید که اشیای سنگین‌تر نزدیک به پشت قرار گیرد. از بخش های کوچکتر درون کوله پشتی برای قرار دادن اشیای کوچک و بسته‌بندی‌نشده استفاده کنید. وزن را به طور یکسان در کوله پشتی توزیع کنید.

 • همیشه از هر دو بند کوله‌پشتی استفاده کنید و هر دوی آنها را تنظیم کنید که به راحتی دور شانه بیفتند.

 • در مورد ایمنی کوله پشتی به کودکانتان آموزش دهید و خطر آسیب گردن و ستون فقرات در صورت استفاده نامناسب از آن را یادآوری کنید.

 • کودکان را تشویق کنید که هنگام  استفاده از کوله ‌پشتی قامت خود را در وضعیت صحیحی قرار دهند. به علاوه کودکان باید برای قوی‌نگه‌داشتن عضلات دال و اطراف گردن و ستون فقرات فعال باشند.

 والدینی که در مورد سنگینی وسائلی که کودکانشان به مدرسه می برند نگرانند می‌توانند یا با معلمان تماس بگیرند و با مشورت آنها برای سبکتر کردن بار بچه‌ها راهی بیابند یا  دو مجموعه کتاب درسی برا ی کودکشان بخرند، یکی برای خانه و یکی برای مدرسه.

 دکتر جوئل پرس رئیسNASS می‌گوید پدر و مادرها باید همیشه از کودکانشان در مورد درد پشت و  گردن سوال کنند و در صورتی که کودک در گردن یا پشت  احساس ناراحتی می‌کرد یا از سوزن سوزن شدن در دست‌ها شکایت داشت موضوع را جدی بگیرند و به یک متخصص مراجعه کنند.

کد خبر 2197

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار