چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

همشهری‌انلاین: بنزین یورو4 بالاخره امروز ظهر در برخی از جایگاه‌ه‌های پایتخت توزیع شد.

به گزارش ایسنا، داوود عربعلی سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران با اعلام این خبر گفت: با توجه به موجودی، بنزین یورو 4، صبح امروز بارگیری و ظهر به برخی از جایگاه‌ها تحویل داده شد و قرار است تا غروب نیز تحویل این سوخت به برخی جایگاه ‌ها ادامه یابد.

وی درمورد حجم بنزین یورو4 و تعداد جایگاه‌های توزیع کننده این سوخت نیز گفت: رقم سوخت توزیع شده قابل اعلام شدن نیست، اما بر اساس موجودی توزیع صورت گرفته است که در صورت افزایش حجم تحویلی این سوخت از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی به تدریج در سایر جایگاه‌های تهران نیز این سوخت توزیع می‌شود.

عربعلی با بیان این که در صورت افزایش تولید بنزین یورو4 حجم توزیع این نوع بنزین افزایش خواهد یادآورد شد: که در حال حاضر اولویت توزیع با پایتخت است و درصورت افزایش تولید بنزین یورو 4 در سایر کلان شهر‌ها نیز توزیع خواهد شد.

در مورد نام جایگاه‌های توزیع کننده بنزین یورو4 در تهران نیز اظهار کرد: فعلا به دلیل این که در تعدادی از جایگاه‌های پایتحت این سوخت توزیع می‌شود، نمی‌توان جایگاه‌های مورد نظر را اعلام کرد چرا که ممکن است منجر به ترافیک شود.

به گفته رییس روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران توزیع بنزین یورو4 بیشتر در جایگاه‌های بوده که متقاضی بیشتر داشته است.

خبر توزیع بنزین یورو4 در حالی است که بیژن حاج‌ محمدرضا رییس انجمن جایگاه‌داران عرضه فرآورده‌های نفتی  گفت: بعد از اعلام خبر توزیع بنزین یورو4 در تهران افراد زیادی از وزارت‌خانه ‌ها و سفارت‌خانه با این انجمن تماس گرفته ‌و خواستار اعلام مکان توزیع این نوع سوخت شده‌اند.

وی گفت:‌ بر همین اساس از هر جایگاه‌داری در سطح تهران استعلام گرفته‌ام و مشخص شده که تاکنون در هیچ جایگاهی این بنزین توزیع نشده است.

بر اساس این گزارش هم اکنون روزانه 22 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 و 5 در کشور تولید می‌شود که می‌توان تمام مصرف منطقه تهران (منطقه تهران علاوه بر شهر تهران، شامل نواحی شهرری، فیروزکوه، دماوند، شهریار، ورامین، پاکدشت، رباط کریم و اسلامشهر هم‌ می‌شود) را که متوسط مصرف روزانه آن بین 13 تا 14 میلیون لیتر است پوشش داد.

کد خبر 219654
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز