گروه اجتماعی: رئیس مرکز صدور گواهینامه گفت: برگزاری آزمون آیین‌نامه رانندگی در آموزشگاه‌ها تغییر می‌کند.

driving

سرهنگ هویدا تزار در تشریح این خبر با بیان اینکه در حال حاضر، آزمون آیین‌نامه رانندگی به‌صورت نوشتاری و دستی در آموزشگاه‌های رانندگی سراسر کشور انجام می‌شود، به مهر گفت: در راستای کاهش تخلف و تقلب، آزمون آیین‌نامه رانندگی به‌صورت سیستمی و مکانیزه به اجرا در می‌آید. او با اشاره به اینکه این آزمون در آموزشگاه‌ها توسط کارشناس شماره یک راهنمایی و رانندگی اجرا می‌شود، گفت:

سیستم به‌صورت اتفاقی سؤالات آزمون را به 2زبان انگلیسی یا فارسی در اختیار هنرجویان قرار داده و آنها پس از انتخاب نوع زبان، ظرف مدت 20دقیقه به سؤالات پاسخ می‌دهند. همچنین نتیجه قبولی ‌ یا مردودی از طریق سیستم به هنرجویان اعلام می‌شود. وی یادآور شد: این طرح به‌مدت 2سال در مرکز صدور گواهینامه ‌ اجرا می‌شود، طرح مذکور ابتدا در آموزشگاه‌های رانندگی تهران و سپس سراسر کشور به اجرا در می‌آید. تزار ‌ درباره جزئیات تعویض و معادل‌سازی گواهینامه‌های رانندگی به ایسنا گفت:

برای دارندگان وسایل نقلیه 5.3تن و با ظرفیت حداکثر 9تن گواهینامه پایه سوم، دارندگان وسایل نقلیه تا 26نفر ظرفیت و با ظرفیت 6تن گواهینامه پایه دوم و برای دارندگان وسایل نقلیه از 6تن به بالا و 27نفر سرنشین گواهینامه پایه یک صادر می‌شود و گواهینامه‌های قبلی معادل‌سازی‌ خواهد شد.

کد خبر 219621
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز