گروه اجتماعی: مهدهای کودک شبانه برای نگهداری از کودکانی که مادرانشان در شیفت شب کار می‌کنند راه‌اندازی می‌شود.

محمد نفریه، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، درباره این نوع مهدها گفت: مهدهای شبانه برای مادرانی ایجاد می‌شود که در شیفت شب کارخانه‌ها مشغول به‌کار هستند و برای آسودگی خیالشان بهتر است که کودکشان ‌ در کنارشان باشند.معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در مورد ایجاد مهدهای شبانه به خبرگزاری مهر توضیح داد:

در حال حاضر تعداد کمی متقاضی برای راه‌اندازی مهدهای کودک شبانه وجود داشته و ما نیز براساس نیازهای موجود اقدام به دایر کردن این مهدها کرده‌ایم اما در مجموع مشکلی برای راه‌اندازی این مهدها از سوی بهزیستی وجود ندارد و به تقاضاها پاسخ داده می‌شود.او از راه‌اندازی مهدهای شبانه‌ دانش‌آموزی درصورت تقاضا خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد مهدهای دانش‌آموزی در شهرهای بزرگ در دستور کار قرار دارد.محمد نفریه گفت:

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال‌جاری توسعه کمی و کیفی مهدهای کودک در دستور کار قرار دارد به‌طوری‌که راه‌اندازی و توسعه مهدهای شبانه و دانش‌آموزی و همچنین مهد قرآن، مهد مساجد و... باجدیت دنبال می‌شود.وی گفت: افزایش کیفیت آموزش‌های مهدهای کودک با چاپ کتاب‌های آموزشی نیز امسال اجرایی می‌شود و همچنین تمامی مربیان مهدهای کودک از آموزش‌های تخصصی برخوردار خواهند شد.نفریه در مورد مهدهای دانش‌آموزی افزود: مهدهای دانش‌آموزی برای کودکان 7تا 12سال که مادران شاغل دارند راه‌اندازی می‌شود.وی تأکید کرد: این مهدها ویژه مادرانی است که نمی‌توانند کودک خود را در خانه پس از پایان مدرسه تنها بگذارند به همین دلیل بهزیستی محیطی امن مانند مهد کودک برای نگهداری این کودکان ایجاد خواهد کرد.

مهد کودک شبانه، ‌مهدکودکی است که به‌صورت شبانه از ساعت 17تا 7صبح روز بعد فعالیت دارد. در بسیاری از بیمارستان‌های کشور در حال حاضر این نوع مهدهای کودک فعالیت دارند و فرزندان پرستاران و پرسنلی را که در شیفت شبکاری مشغول به‌کار هستند نگهداری می‌کنند. ایجاد این نوع مهدها در محل اشتغال مادران باعث می‌شود تامادر بتواند در فواصل معینی در شیفت کاری به فرزندش سر بزند واز احوال ا و باخبر شود. با توجه به اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات مادران شب‌کار نگهداری از فرزندانشان است به‌نظر می‌رسد توسعه این نوع محل‌های نگهداری کمک زیادی برای مادران باشد.

براساس گفته‌های معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، این سازمان آمادگی دارد تا درصورت تقاضا همکاری لازم را با فرد مؤسس داشته باشد. نفریه سال گذشته هم گفته بود که در حال حاضر تعداد اندکی مهد کودک شبانه در کشور فعالیت می‌کنند که اکثر آنها نیز در اطراف کارخانجات و مراکزی که کار شبانه دارند دایر هستند.

کد خبر 219467
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز