یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

یک فرمانده ارتش اسراییل درگفت و گو با روزنامه پاریزین چاپ پاریس گفت: سربازان اسراییل در لبنان به دام افتاده‌اند.

یوسی فرمانده تانک گردان ‪ ۸۲‬زرهی ارتش اسراییل به خبرنگار اعزامی پاریزین به شهر مرزی موتلا می‌گوید: ارتش اسراییل در یک  ویتنام کوچک در لبنان به دام افتاده است.

یوسی که در فرانسه زندگی می‌کرده و برای اقامت به اسراییل مهاجرت کرده است، با اعتراف به توان بالای نظامی حزب‌الله افزود: جنگیدن با نیروهای حزب‌الله آسان نیست چرا که آنان بسیار تحرک دارند و در گروههای کوچک جابجا شده و زمین نیز در دست آنان است.

وی با تاکید بر ناتوانی سربازان رژیم صهیونیستی در مقابله با حزب الله به خسته و افسرده بودن سربازان ارتش این رژیم اشاره کرد و گفت: ما خسارات زیادی تحمل کرده‌ایم و نیروهای ما به سختی در جنوب لبنان به پیش می‌روند زیرا دام‌های حزب الله هر روز افزایش می‌یابد.

فرمانده تانک ارتش رژیم صهیونیستی با اعتراف به عزم راسخ نیروهای حزب الله در نبرد افزود: نیروهای حزب‌الله مصمم و با انگیزه و تعلیم دیده هستند در حالیکه تیراندازی می‌کنند ناگهان غیب می‌شوند و چند ساعت بعد دو باره به ما حمله می‌نمایند.

آمریکا در سال ‪ ۱۹۶۰‬در گرداب ویتنام گرفتار شد و از سال ‪ ۱۹۶۶‬به تدریج به اعماق این گرداب فرو رفت.

آمریکا که مجهز به پیشرفته‌ترین سلاح‌های جنگی بود تصور می‌کرد به آسانی می‌تواند ملت ویتنام را از پای درآورد اما چریکهای ویت کنگی در واحدهای کوچک درنقاطی که ارتش آمریکا هرگز تصور آن را نمی‌کرد به یک‌باره ظاهر شده و نظامیان آمریکایی را به تله می‌انداختند.

یکی از چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی به نام "جوشا" نیز در گفت و گو با خبرنگار پاریزین با انتقاد از سردمداران ارتش اسراییل گفت: نیروهای نظامی ما برای این جنگ آماده نشده‌اند.

جوشا با اعتراف به هراس نیروهای ارتش اسراییل از روبرو شدن با حزب‌الله افزود: آمادگی بالای حزب‌الله و مجهز بودن آنان به موشکهای ضد تانک که از راه دور کنترل می‌شوند، سربازان اسراییلی را از بازگشت به خط مقدم جبهه هراسان کرده است.

خبرنگار پاریزین در پایان می‌نویسد: تاکنون ‪ ۷۰‬سرباز از نیروهای اسراییلی به وسیله این موشکها کشته شده‌اند.

وی افزود: مطبوعات اسراییلی از انحراف جنگ و حتی شکست نظامی اسراییل خبر می‌دهند و حتی برخی از این نشریات خواستار برکناری "اولمرت" شده‌اند، به همین دلیل نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در واکنش به این اعتراضات تصمیم گرفت تا دستور حمله به جنوب لبنان را صادر کند.

کد خبر 2190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز