شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: قیمت انواع خودروهای پر تیراژ و مونتاژ داخلی که طی 3هفته گذشته سیر صعودی به‌خود گرفته بود، از روز گذشته با کاهش نسبی مواجه شده است.

با اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری از روز گذشته سیر صعودی قیمت‌ها در بازار خودرو متوقف شد و زمینه کاهش نسبی قیمت خودرو در حاشیه بازار را فراهم کرد. فعالان بازار خودرو با پیش‌بینی تداوم روند کاهشی قیمت‌ها در بازار معتقدند که بازار خودرو با طی دوره رکود چند هفته دیگر به‌سامان خواهد رسید چرا که مشتریان خودرو منتظر روند کاهشی بیشتر قیمت‌ها در بازار خودرو هستند تا افزایش بی‌رویه‌ای که طی هفته‌های اخیر دوباره گریبانگیر بازار خودرو شده بود، برطرف شود.

کاهش نسبی قیمت‌ها

روز گذشته قیمت پژو 206تیپ 5در حاشیه بازار به 40، پژو 206صندوقدار مدل V8 به 43، پژو 405بنزینی و دوگانه سوز به‌ترتیب 5.27و 28.5میلیون تومان کاهش یافت. همچنین قیمت پژو پارس سال به 38و نوع دوگانه سوز این خودرو به 37، تندر90 مدل E1 ایران خودرو به 33، تندر 90مدل E2 ایران خودرو به 36، رانا 33و سمند LX به 28میلیون تومان کاهش یافت. در گروه محصولات سایپا نیز قیمت تندر90‌ E2 پارس خودرو به 37، مگان 85 و تیانا به 147میلیون تومان کاهش یافته است.

علاوه بر کاهش نسبی قیمت انواع خودرو در حاشیه بازار نکته حائز اهمیت کاهش شدید میزان خرید و فروش خودرو و انتظار مشتریان برای کاهش بیشتر قیمت‌هاست که زمینه تشدید رکود بازار خودرو را فراهم کرده است. روند کاهش نسبی قیمت خودرو در حاشیه بازار در حالی از روز گذشته آغاز شده که تداوم مناقشه تعیین نرخ تورم‌بخشی خودروهای مونتاژ داخل و کاهش شدید تولید و عرضه خودروهای پرتیراژ و داخلی و ناتوانی شورای رقابت در اعمال نظارت بر مصوبات قیمت‌گذاری و تنظیم بازار خودرو موجب رها شدن بازار خودرو و پیشی گرفتن قیمت خودروهای بی‌کیفیت داخلی و چینی از قدرت خرید مردم شده و مشخص نیست چه دستگاه‌هایی وظیفه نظارت بر تیراژ و قیمت عرضه خودروهای داخلی را بر عهده دارد.

کد خبر 218985
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز