همشهری‌آنلاین: سخنگوی شورای نگهبان گفت: هیچ کاندیدایی حق ندارد تا زمان اعلام نتایج از سوی وزارت کشور خود را از پیش برنده دانسته و اعلام جشن کند.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه نظارت شوا تا پایان فرآینداخذ رای و شمارش آرا استمرار دارد، گفت: با حضور ناظرین و مسئولان مربوطه، ناظرین ما نیز نظارت دقیق و مشخصی دارند.

وی افزود: بر اساس آنچه که در قوانین و مقررات آمده و تا پایان شمارش آرا، نظارت ناظرین شورای نگهبان تا ساعت پایانی ادامه دارد؛ بعد از اعلام نتیجه هم، اعلام صحت انتخابات به عهده شورای نگهبان خواهد بود.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: هیچ کاندیدایی حق ندارد تا زمان اعلام نتایج از سوی وزارت کشور خود را از پیش برنده دانسته و اعلام جشن کند.

کدخدایی اضافه کرد: انتخابات شور و احساس دارد و ممکن است نامزدها نکاتی مطرح کنند ولی همه گفته‌ها و رفتارها باید منطبق بر قانون باشد. وظیفه اعلام نتیجه اولیه بر عهده وزارت کشور است لذا اگر کسی اعلام کند که در فلان روز بنده برنده هستم، یا جشن پیروزی را برپاخواهیم کرد، گمانه‌زنی‌هایی است که متاسفانه برخی نامزدها در سال 88 داشتند، قطعا این امر خلاف است.

وی خاطرنشان کرد: چنین کاری، ممکن است موجب التهاب در جامعه و طرفداران آنها باشد و از نظر قانونی خلاف است؛ من از نامزدها و طرفداران و رسانه‌ها خواهش می‌کنم که وظیفه اعلام نتیجه بر عهده وزارت کشور است و تا زمانی که نتیجه‌ای اعلام نشده، از حدس و گمانه‌زنی و ادعای پیروزی هر نامزدی جداً خودداری کنند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: آنچه که مردم از ما و نامزدها و طرفدارانشان انتظار دارند‌، اجرای قانون است که انشا‌الله انتخابات پرشور و گسترده مردم را شاهد باشیم.

کد خبر 218637
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز