شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تولید دارو و بافت را از جمله پروژه‌های تحقیقاتی این دانشگاه در حوزه سلامت ذکر کرد و گفت: در حال حاضر تولید پوست مصنوعی وارد فاز تولید شده است.

skin

دکتر محمد رحمتی رودسری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به انتشار 2 هزار و 248 مقاله علمی در ژورنال‌های معتبر افزود: رسالت دانشگاه این بود که طی 5 سال جزء هزار دانشگاه برتر جهان قرار گیرد که در کمتر از 2 سال به رتبه 880 جهانی دست پیدا کردیم و حدود 800 پله در سطح جهانی ارتقا یافتیم.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اجرای پروژه‌های محصول محور و فناوری در جهت ارتقای سلامت جامعه را از اهداف پژوهشی این دانشگاه نام برد و اظهار داشت: در این راستا پروژه‌هایی از سوی محققان این دانشگاه در حوزه پزشکی و سلامت اجرایی شده است.

وی تولید چند دارو را از جمله این پروژه‌ها ذکر کرد و یادآور شد: با اجرای پروژه‌های تحقیقاتی اقدام به تولید پوست و اعضای مصنوعی شد.

رحمتی به بیان آخرین وضعیت این پروژه پرداخت و خاطر نشان کرد: تولید پوست و اعضای مصنوعی با موفقیت اجرایی شده و در حال حاضر وارد فاز صنعتی شده است.

کد خبر 217750
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز