پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال ایران که توانست مجوز حضور در لیگ جهانی والیبال را کسب کند فردا( 17 خرداد) به مصاف روسیه، قهرمان اروپا می‌رود.

به گزارش  فارس، در حالی عصر فردا ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران نخستین رویارویی ایران و روسیه در لیگ جهانی والیبال در سالن یانتارنی با گنجایش 7 هزار نفر تماشاگر برگزار خواهد شد که هنوز ترکیب تیم روسیه در این بازی برای کادرفنی تیم ملی ایران مشخص نیست.

روس‌ها که عنوان قهرمانی المپیک لندن را به یدک می‌کشند با تیم ایران که اولین حضور خود را در لیگ جهانی تجربه می‌کند، در زیر یک سقف و در هتل رادیسون به سر می‌برند، معلوم نیست با همان ترکیب دو بازی دوستانه با برزیل قدم به میدان مسابقه با ایران خواهند گذاشت و یا با توجه به حضور تمامی بازیکنان سرشناس‌شان از جمله موزرسکی و میخائلوف در اردوی تیم با ترکیب المپیک و یا ترکیب جدید گام به بازی می‌گذارند.

در حالی که تا قبل از حضور در کالینینگراد، تلاش کادر فنی و آنالیزور تیم ملی در یکی دو روز گذشته آنالیز بازی تک‌تک بازیکنان روسیه در دیدار دوستانه با برزیل و آشنایی هر چه بیشتر بازیکنان با خصوصیات و ویژگی‌های آنان بوده در محل برگزاری مسابقه با در نظر گرفتن احتمال بازی کردن بازیکنان غایب با برزیل آنالیز آنها هم در دستور کار قرار گرفته است.

ترکیب احتمالی ایران مقابل قهرمان المپیک لندن

ترکیب احتمالی تیم ایران در بازی اول با روسیه تقریباً معلوم است و فقط می‌ماند حساب احتمالات و اینکه در آخرین لحظات ولاسکو با مشورت با سیچلو جابجایی‌های کوچکی در پست بازیکنان قدرتی دریافت کننده صورت دهد.

ولاسکو قبل از حضور در کالینینگراد تقریباً به ترکیب قطعی خود دست پیدا کرده است؛ آنچه که به طور قطعی مشخص است اینکه در پازل تاکتیکی او در شروع بازی سعید معروف، امیر غفور به عنوان پاسور و قطر پاسور، محمد موسوی، آرمین تشکری در پست سرعتی، فرهاد ظریف به عنوان لیبرو و فرهاد قائمی در پست 2 حضور قطعی دارند و در این میان حمزه زرینی هم بخت زیادی دارد که به عنوان قطر دیگر قدرتی دریافت کننده در بازی حاضر شود. نکته امیدوار کننده قبل از بازی دشوار با روسیه، روحیه و همبستگی بازیکنان هم پست است که حتی بازیکن باتجربه‌ای چون فرهاد ظریف را واداشته تا اعتراف کند هیچ گاه در طول عمر طولانی بازیگری‌اش در تیم ملی شاهد چنین اتفاق میمون و بی‌مانندی نبوده است.

به لحاظ فنی هم سرویس‌های پرشی موجی حربه اول تیم ایران برای از کارانداختن قدرت حریف در حمله روی تور است. بعد از آن هم مهار سرویس‌های سرکش حریف و رساندن سالم توپ‌ها به معروف و شکافتن دفاع پرقدرت حریفی که بهتر از هر تیمی در جهان در اجرای تکنیک سرویس و دفاع معروف است. بدون تردید همه موفقیت احتمالی ایران در دریافت‌ها نمود پیدا خواهد کرد و اگر بازیکنان ایران بتوانند بالای 50 درصد دریافت‌های خود را خوب انجام دهند با بودن سعید معروف و روی خلاقیت بی‌نظیرش در ساختن انواع و اقسام پاس‌ها از کوتاه و بریده و پاس‌های تیز کنار آنتن گرفته تا ضربات پایپ می‌توان به شکنندگی دفاع بلند آسمان‌خراش‌های روس امیدوار بود.

روس‌ها با ترکیب المپیک یا ترکیب ناشناخته

در این میان آنچه که خیلی برای بازیکنان ما بعد از دگرگونی در ترکیب تیم قهرمان المپیک اهمیت پیدا کرده این است که ورنکوف چه نفراتی را در بازی اول جلوی ما قرار خواهد داد.

در دو بازی با روسیه هم گرانگین با تجربه و هم کاپیتان جدید روس‌ها، سرگئی ماکاروف بازی کردند و از بوتکو استفاده نشده است. در پست قطر پاسور هم نیکولای پاولکوف جانشین ماکسیم میخائلوف شده بود. در پست سرعتی هم با بازی ندادن به ولکوف و موزرسکی، به آرتم اشچف و ولییچ بازی رسید. در پست لیبرو هم وربوف بازی کرد هم اومچف و در پست قدرتی دریافت کننده در غیبت تتلوخین بازنشسته و تاراس کتی کنار گذاشته از لیست 22 نفره سیوولچز و دیمتری ایلینک در ترکیب بودند.

اینکه آیا آندری ورنکوف با همین ترکیب مقابل ایران ظاهر خواهد شد یا بعد از آن دو شکست مقابل برزیل نفرات دیگری را جایگزین خواهد کرد، باید تا فردا منتظر ماند.

کد خبر 217592
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز