گروه ادب و هنر: هرچند نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تقریباً تمام حوزه‌های فرهنگی-هنری دیگر را تحت تأثیر خود قرار داده‌است، اما در تئاتر، پس از تعطیلات طولانی یکی‌دوماه گذشته، خبرها هر روز بیشتر و بهتر می‌شود.

نخستین خبر، دومین نشست تخصصی آسیب‌شناسی تئاتر کودک و نوجوان است که خردادماه برگزار خواهدشد.

دبیر سمینارهای پژوهشی کانون تئاتر کودک و نوجوان درباره این نشست به ایسنا گفته است: هنوز جزئیات موضوع قابل‌بررسی در این نشست به‌طور کامل مشخص نشده است و افرادی هم که قرار است پیرو این موضوع دعوت شوند تا هفته آینده معلوم می‌شوند.

در نشست نخست که زمستان سال 85 در تالار هنر برگزار شد، بهروز غریب‌پور، داوود کیانیان، مصطفی رحماندوست و اردشیر صالح‌پور حضور داشتند.

اما همواره اخبار مربوط به اجرا، اهالی تئاتر را خوشحال‌تر می‌کند و حالا خبر می‌رسد که «جمشید داورپناه» قصد دارد نمایش «سلطان و سیاه» نوشته علی نصیریان را پس از حدود 10 سال دوباره در تالار سنگلج به‌روی صحنه ببرد.

این نمایش در اواخر دهه 70 در مجموعه تئاتر شهر و توسط علی نصیریان اجرا شده بود و از فردا با کمی تغییرات، دوباره از ساعت 30/19 و به‌مدت 10 روز به‌روی صحنه خواهد رفت.

به جز سلطان و سیاه، «حسینقلی، مردی که لب نداشت» نیز منتظر سالن است و به گفته کارگردان، کار کاملاً آماده شده است و احتمالاً در روزهای آینده، یک هفته تا 10 روز در تالار مولوی اجرا خواهد شد.

«حسینقلی، مردی...» نام شعری از احمد شاملوست که ناصر سهرابی آن را به متن نمایشی تبدیل کرده است.

حمید پورآذری، کارگردان کار نیز از حدود یک سال پیش، متن را با گروهی از کودکان افغانی خانه کودک شوش، تمرین کرد.

بعد به خانه کودک ناصرخسرو نقل مکان کرد و حالا، او و 15 کودک افغان گروهش، تنها منتظر سالن هستند.

کد خبر 21751

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز