همشهری آنلاین: مشاور حقوقی سازمان سینمایی کشور از تغییر بازپرس پرونده مستندسازان همکار با بی بی سی فارسی خبر داد.

 بی بی سی

بهزاد ابتهاج مشاور حقوقی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب که بازپرس پرونده مستندسازان همکار با بی بی سی فارسی تغییر کرده است، اظهار کرد: بازپرس پرونده مستندسازان همکار با بی بی سی فارسی به دلیل آن که وی به عنوان قاضی دادگاه انتخاب شده است، تغییر کرد و بازپرس جدیدی برای این پرونده در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، همین مسئله سبب شده تا زمان بیشتری برای بررسی پرونده توسط بازپرس جدید در نظر گرفته شود. وی تصریح کرد: خوشبختانه بازپرس جدید نیز به این پرونده اشراف کامل داشته و پرونده آماده صدور رای است.

ابتهاج ادامه داد: پرونده با توجه به تحقیقاتی که سابقا انجام شده از جمله اخذ اظهارات متهمان، صدور قرار تامین مناسب، اخذ آخرین دفاع و اظهار نظر اینجانب به عنوان نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به نظر می‌رسد از هر حیث تحقیقات پرونده کامل شده است.

مشاور حقوقی سازمان سینمایی کشور بیان کرد: اگر بازپرس پرونده نظر بر این داشته باشد که اتهامی متوجه متهمان است می‌تواند با صدور قرار مجرمیت پرونده را برای صدور حکم قضایی به دادگاه کیفری ارسال کند و چنانچه نظر بر برائت داشته باشد نسبت به صدور قرار قانونی اقدام خواهد کرد.

پیش از این 25 نفر از مستندسازان داخل کشور به دلیل همکاری با شبکه بی بی سی مورد اتهام قرار گرفته و از این تعداد 10 نفر به عنوان متهم اصلی شناخته شده اند. این افراد در واقع گروهی از هنرمندان بودند که در قبال نمایش آثار خود در بی بی سی پول دریافت کرده‌اند.

کد خبر 216911
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز