شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس گفت: سینما «ستاره» کویر «طبس» پس از 2 سال تعطیلی مجدد راه‌اندازی می‌شود.

سینما

به گزارش ایسنا، سید عبدالرحیم رحیمی گفت: طبس از محدود شهرستان‌های خراسان بزرگ می‌باشد که سال‌های سال است دارای سینما بوده اما به دلایل مختلف از جمله استهلاک ساختمان و فرسوده شدن وسایل و امکانات داخلی تعطیل شده است.

رحیمی افزود: علی رغم مراجعه و معرفی حداقل5 نفر متقاضی برای راه اندازی مجدد سینما، به دلیل عدم ریسک پذیری و هزینه های بسیار بالا وعدم توانمندی تامین هزینه این امر محقق نشده بود.

وی با اشاره به الحاق طبس به خراسان جنوبی عنوان کرد: پس از الحاق شهرستان، یکی از مطالبات زیر بنایی ما از خراسان احیای سینما بوده که به همین منظور در سفر معاون هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی به طبس ودیدار با شهردار و بازدید از محل سینما قرار شد پس از بازدید کارشناسان معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 50 درصد هزینه‌ها را بصورت بلاعوض از طریق این وزارتخانه و با پیگیری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی تامین و 50 درصد دیگر از طریق شهرداری طبس با همکاری بخش خصوصی تامین شود.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: در واقع شهرداری طبس بنیانگذار سینما در این شهرستان محروم بوده و مجدد از توجه ویژه شهردار طبس به مسائل فرهنگی تشکر می­‌کنیم.

رحیمی یادآورشد: سینما نوعی نماد فرهنگی یک منطقه بوده واحیای آن می‌تواند گویای نگاه مسئولان اجرایی و فرهنگی شهرستان به مقوله فرهنگ باشد و موفقیت این امر با مساعدت معاونت استانداری و فرمانداری ویژه و نماینده مردم شهرستان طبس تسریع خواهد شد.

 

کد خبر 216869
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز