مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی بین‌آلمللی از محققان طی آزمایشی با استفاده از لیزر و میکروسکوپ موفق شدند از درون اتم عکسبرداری کنند.

اتم هیدروژن

براساس گزارش میل‌آنلاین، این کشف بزرگ توسط محققان در هلند انجام گرفته است، این محققان با استفاده از لیزر و میکروسکوپ توانستند درون اتم هیدروژن را مشاهده کرده و از آن عکسبرداری کنند. ثبت چنین نوع تصاویری به دلیل کوچک بودن بیش‌از اندازه ذرات درون اتم غیر ممکن بود.

دانشمندان لابراتوار AMOLF در آمستردام توانستند با استفاده از لنزی ویژه و بزرگنمایی 20 هزار برابر محتوای اتم را مشاهده کنند. این آزمایش محدودیت‌هایی که فیزیک کوانتوم برای ممکن بودن رویدادها قائل می‌شود را کاهش داده‌است.

اتم هیدروژن

این محققان با ارائه تکنیکی جدید موفق به ثبت تصویر از درون قلب اتم شده‌اند،‌تکنیکی که در آینده می‌تواند به ابزاری سودمند تبدیل شود. در این تکنیک پرتو لیزری برای چندین بار روی ذرات درون اتم هیدروژن تابانده شد تا محققان بتوانند فعالیت‌های این ذرات را با کمک میکروسکوپ دنبال کنند.

انتخاب اتم هیدروژن از آن رو بود که این اتم از ساختاری بنیادی برخوردار است و عکسبرداری از آن بسیار ساده‌تر از عکسبرداری از دیگر اتم‌ها است.

کد خبر 216325
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز