سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۲
۰ نفر

خرمشهر: حدود 5ماه از شهادت جانباز خبرنگار شهید نادر دریابان که به‌گفته همسرش برخی مسئولان شهر خرمشهر چشم دیدنش را نداشتند، می‌‌گذرد و وی دل پردردی از وضعیت کنونی این شهر جنگ‌زده و بازسازی‌نشدن آن پس از گذشت 25سال از جنگ تحمیلی دارد.

 مهناز ملک به ایسنا گفت: نادر دریابان خیلی به‌دنبال برطرف کردن مشکلات خرمشهر بود و تلاش می‌‌کرد با اطلاع‌رسانی، مشکلی از مشکلات این شهر را حل کند. وی ادامه داد: نادر معتقد بود با پایان یافتن 8سال جنگ تحمیلی، خرمشهر دیگر خرمشهر نیست. از همین رو با انتشار اخبار و گزارش‌‌هایی در رسانه‌های داخلی، به مسئولان یادآور می‌‌شد تا زمانی که اوضاع خرمشهر نابسامان است و مردم آن از امکانات رفاهی و تفریحی یا آب شرب سالم برخوردار نیستند، بسیاری از هزینه‌هایی که برای برگزاری مراسمی همچون سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر یا هفته دفاع‌مقدس انجام می‌شود نه‌اینکه بی‌فایده است، بلکه شاید موجب ناراحتی‌هایی شود. ملک گفت: همسرم همواره به مسئولان گوشزد می‌‌کرد مادامی که مردم خرمشهر با «دبه» آب مصرفی‌‌شان را تهیه می‌‌کنند‌، برگزاری برخی مراسم مناسبتی باید در اولویت‌‌های بعدی قرار گیرد.

چون با گذشت بیش از ۲۴سال از پایان جنگ تحمیلی، خرمشهر به یک روستای بزرگ تبدیل شده است و هر روز به‌دلیل نبود امکانات و زیرساخت‌‌های عمرانی و آبادانی، بسیاری از اهالی آن به شهرهای دیگر مهاجرت اجباری می‌‌کنند. ملک در قسمتی دیگر از سخنانش اظهار کرد: اگر به خرمشهر و محل خاکسپاری نادر بیایید، خواهید دید که چه وضع نابسامانی دارد. حتی وقتی برخی اقوام و نزدیکان همسرم از اصفهان برای خاکسپاری او به خرمشهر آمدند پیشنهاد دادند که بهتر است پیکرش در جای دیگری دفن شود. یعنی اینکه حتی گلزار شهدای خرمشهر هم با گذشت این همه سال از پایان جنگ تحمیلی اوضاعش مانند دیگر بخش‌های شهر بی‌‌سامان است.

کد خبر 216297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز