گروه ادب و هنر: آیین اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی کتاب مقاومت (جایزه ادبی شهید آوینی) همانند دوره گذشته قرار است در تهران برگزار ‌شود.

 به گفته برگزارکنندگان مهلت ارسال آثار جشنواره تا پایان خرداد‌ماه است و برگزیدگان این جشنواره نیز مهر‌ماه امسال معرفی می‌شوند. دبیر اجرایی بخش بین‌الملل جایزه ادبی شهید آوینی از شناسایی 350عنوان اثر در بخش کتاب‌های انگلیسی زبان به ایبنا خبر داد و گفت: جلسه کارشناسان انتخاب آثار این بخش از هشتم تا دهم خرداد‌ماه تشکیل می‌شود و آثار منتخب برای بخش داوری را معرفی می‌کنند.

امیر شهریار امینیان افزود: بخش بررسی آثار با موضوع ادبیات مقاومت در سطح بین‌الملل، در دومین دوره برگزاری جایزه ادبی شهید آوینی به آن اضافه شد. در این جشنواره آثار به‌صورت دوسالانه بررسی و داوری می‌شود. در بخش فارسی آثار 2سال گذشته بررسی می‌شود و برای آنکه سال‌های بررسی آثار در بخش بین‌الملل با آثار فارسی یکسان شود در این دوره آثار 4سال گذشته میلادی را در بخش بین‌الملل بررسی می‌کنیم.

وی ادامه داد: بررسی و شناسایی آثار در بخش بین‌الملل از 2سال پیش آغاز و بخشی از آثار هم در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد. بخش بین‌الملل اکنون آثار نوشته شده به 2زبان انگلیسی و عربی بین سال‌های 2009تا 2012را که با شاخص‌های عمومی فرهنگ مقاومت اسلامی همخوانی داشتند رصد کرده است. دبیر اجرایی بخش بین‌الملل جایزه ادبی شهید آوینی درباره بررسی آثار در بخش عربی گفت: طبق بررسی‌ها 450اثر شناسایی شده‌ که هفته آینده جلسه کارشناسی هیأت انتخاب آثار تشکیل می‌شود. بیشتر آثار عربی در بحث ادبیات مقاومت مربوط به کشور لبنان است و در بخش انگلیسی زبان، کتاب‌های ترجمه شده از عربی به انگلیسی و نویسندگان اروپایی بیشتر است.

کد خبر 216283

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز