گروه‌اجتماعی: بر اساس تفاهم نامه دانشگاه جامع علمی – کاربردی و وزارت کار و امور ‌‌‌اجتماعی،‌ 400 میلیارد تومان وام اشتغال امسال به دانش آموختگان این دانشگاه پرداخت می‌‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی در این باره گفت: این تسهیلات از محل اعتبارات بنگاه‌های زود‌بازده کار‌آفرین و در قالب فعالیت‌های فردی و تعاونی به دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی –‌‌ کاربردی پرداخت می‌شود.

حسین بلندی افزود : از محل تسهیلات گسترش بنگاه‌‌های کوچک و زود‌بازده کارآفرین، وزارت کار و امور اجتماعی بخشی از نیاز مالی متقاضیان ایجاد و توسعه مراکز آموزشی تحت نظارت دانشگاه جامع علمی- کاربردی را تامین می‌کند. وی افزود: شرایط پرداخت وام اشتغال به دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی- کاربردی به زودی اعلام خواهدشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی– کاربردی ، توسعه برنامه‌های درسی دانشگاه متناسب با نیازهای فعلی و آتی بازار‌کار برای تامین نیروهای متخصص میانی و بالاتر در همه مقاطع تحصیلی، همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای استاندارد‌سازی آموزش‌های مهارتی تخصصی در رشته‌های میانی مورد نیاز صنعت، خدمات و بازار‌کار، تربیت نیروی کار ماهر و متخصص مورد‌نیاز بنگاه‌ها برای ارتقای بهره‌وری نیروی کار و افزایش رقابت پذیری آنها، طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های مهارت آموزی کارآفرینی و تقویت مهارت‌های کسب و کار، همکاری در ایجاد ظرفیت‌های جدید آموزش‌های علمی – کاربردی به صورت دوره‌های ترمی و پودمانی تقاضا محور بر اساس سفارش مهارت‌های تخصصی مورد‌نیاز نهادهای دولتی و بخش خصوصی و همکاری در تهیه و تدوین بسته‌های آموزشی مهارتی تخصصی حین کار را از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه اعلام کرد.

بلندی در پایان گفت: دانشگاه جامع علمی- کاربردی آماده تدوین و تصویب رشته‌های مورد‌نیاز دستگاه‌های اجرایی کشور است.

کد خبر 21622

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز