همشهری آنلاین: عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه متاسفم از اینکه می‌خواهیم 30 درصد قیمت‌های حامل‌های انرژی را گران کنیم گفت: وقتی وسط راه هستیم و از طرفی بخشی از مسیر را دولت غلط پیموده است چاره‌ای جز وصله و پینه نداشتیم.

مهر نوشت: احمد توکلی نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که ظاهرا دولت نسبت به مصوبه اخیر مجلس در خصوص هدفمندی یارانه‌ها و همچنین افزایش قیمت حامل‌های انرژی انتقاد دارد، گفت: دولت پیش از این می‌گفت با درآمد سالیانه 120 هزار میلیارد دلار می‌خواهد قیمت‌های حامل‌های انرژی را چهار برابر کند که ما در مجلس با این تصمیم مخالفت کردیم و گفتیم کشور تحمل 4 برابر کردن حامل‌های انرژی را ندارد.

وی افزود: با تصویب مجلس از 50 هزار میلیارد دلار 41 هزار میلیارد به خانوارد تعلق می‌‎گیرد و 9 هزار میلیارد دیگر 5 هزار میلیارد تومان مجدد به واسطه بهداشت و درمان دوباره به مردم بر می‌گردد و چهار هزار میلیارد دیگر نیز سهم تولید می‌شود تا اشتغال در کشور از بین نرود.

توکلی در پاسخ به این سوال که ظاهرا دولت مخالف افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی با این رقمی که مجلس مصوب کرده می‌باشد و معتقد است در جامعه با این اقدام شوک ایجاد می‌شود گفت: باید از دولت پرسید چطور زمانی که می‌خواستند قیمت‌های حامل‌های انرژی را چهار برابر کنند شوک ایجاد نمی‌شد حالا که می‌خواهند تنها 30 درصد یعنی یک سوم افزایش یابد به جامعه شوک وارد می‌شود؟

نماینده مردم تهران در پایان خاطرنشان کرد: البته خود من متاسفم از این که همین مقدار قیمت حامل‌های انرژی می‌خواهد گران شود اما وقتی وسط راه هستیم و از طرفی بخشی از مسیر را دولت غلط پیموده است چاره‌ای جز وصله و پینه نداشتیم.

کد خبر 215991
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز