دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۳:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجله نشنال جئوگرافیک تصویر روی جلد این ماه خود را به جیمز کامرون،‌کارگردان مشهور سینما و ماجراجوی بزرگ اختصاص داده‌ و وی را در حالتی نمایش می‌دهد که در اعماق دریا، بدون تجهیزات تنفسی چشم به دوربین دوخته است.

جیمز کامرون

براساس گزارش نشنال جئوگرافیک، قرار دادن جیمز کامرون در اعماق دریا نیازمند کمی جادوی هالیوودی بود. به گفته مارکو گروب، عکاس این تصویر، هدف از خلق این عکس نمایش دادن هیجان دانش و علم بود.

جیمز کمرون

ماهنامه جدید نشنال جئوگرافیک تصویری از کاوشگری نوظهور را برروی جلد دارد که واقعا در زیر آب به ثبت رسیده است، اما عکاس به جای اینکه کامرون را در اعماق دریا در مقابل دوربینش قرار دهد،‌ وی را درون مخزنی از آب قرار داد تا بتواند جلوه زیر آب دریا بودن را به دست بیاورد.

جیمز کمرون

در تصویر نهایی ماسه، حباب‌ و گیاهانی دیده می‌شوند که به صورت نرم‌افزاری به تصویر افزوده شده‌اند تا این تصور به وجود آید که کامرون بر بستر دریا نشسته و در برابر دوربین ژست گرفته است.

جیمز کمرون

مارکو گروب برای ثبت این تصویر دو ساعت زمان صرف کرد تا بتواند تصویر ماجراجویی که به تنهایی به شکاف ماریانا،‌عمیق‌ترین نقطه زمین، سفر کرده‌بود را برای جلد این ماه از مجله نشنال جئوگرافیک به ثبت برساند. کامرون برای ثبت این تصویر مجبور بود بارها و بارها نفس خود را حبس کرده و خود را در زیر آب ثابت نگه دارد.

کد خبر 215941
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز