همشهری آنلاین: ایران اسلامی درسالروز ولادت با سعادت مولی الموحدین امیرالمومنین حضرت علی (ع) سراسر جشن و سرور است.

imam ali

به گزارش واحد مرکزی خبر، دوستداران و اراتمندان اهل بیت (ع) در جای جای ایران اسلامی با برپایی مولودی خوانی و مدیحه سرایی در حسینیه‌ها و مساجد و پخش نقل و شیرینی و بسته‌های متبرک سالروز میلاد این امام همام را به یکدیگر تبریک می‌گویند.

سخنرانان هم دیشب و امروز در مجالس وعظ و سخنرانی به بیان صفات و سجایای اخلاقی مولود کعبه؛ امام علی (ع) پرداختند.

آستان مصفای رضوی در عید ولادت اسوه عدالت، گوهر رخشان هدایت چراغانی و مملو از حضور عاشقان ولایت و زائرانی است که از گوشه و کنار کشور در صحن و سرای امام مهربانیها ماوا گرفته اند و دلهایشان را رهسپار ایوان نجف کرده‌اند.

بارگاه ملکوتی حرم مطهر حضرت معصومه (س) هم به همین مناسبت مملو از ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع )است و زائران و مجاوران آن حضرت با شرکت در مراسم جشن، میلاد این امام همام را به بانوی کرامت شادباش می گویند.

نظیر چنین مراسمی در سومین حرم اهل بیت (ع) شاهچراغ و شهرری با حضور عاشقان مولا و سرور عدالت خواهان در حال برگزاری است.

مدیحه سرایی ، اجرای تواشیح، سخنرانی در فضائل مولی الموحدین حضرت علی ابن ابیطالب (ع) ، از جمله ویژه برنامه‌ـای امروز حرم های شاهچراغ و عبدالعظیم حسنی است .

مجاوران حرم حضرت امام علی(ع) و زائران نیز با حضور در حرم امام اول شیعیان آئین جشن میلاد حضرت امام علی(ع) را برگزار کردند.

دهها هزار نفر از مناطق مختلف استان و بیش از ده هزار زائر ایرانی و زائرانی از کشورهای لبنان ، عربستان، پاکستان و هند در این مراسم شرکت کردند.

کد خبر 215620
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز