چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک قاضی فدرال اتهامات مطروحه علیه لوئیس پوسادا کاریلس را لغو و وی را آزاد کرد.

به گزارش سی ان ان، کاتلین کاردونه روز سه شنبه 8 مه (18 اردیبهشت) در سالن دادگاه دستور داد دستبند برقی را از دستان پوسادا که به اتهام جرایم مهاجرتی دستگیر شده بود، را باز کنند. بدین ترتیب پوسادا آزاد شد و راه برای بازگشت وی به میامی، شهری که اغلب کوبایی‌های ناراضی در آن زندگی می‌کنند، هموار شد.

پوسادا 79 ساله که گفته می‌شود از ماموران سیا(سازمان اطلاعات آمریکا) است، در مه 2005 به اتهام ارتکاب 7 فقره جرم مهاجرتی و ورود غیر مجاز به خاک آمریکا در میامی دستگیر شده بود.

داگوبرتو رودریگس باررا رئیس بخش منافع کوبا در واشنگتن در واکنش به آزادی پوسادا اعلام کرد: دولت آمریکا تمام تلاش‌های خود را برای حمایت از بن لادن نیمکره شمالی انجام داده است. باررا ادامه داد: دولت آمریکا بدون ترس از فاش شدن روابطش با این تروریست شناخته شده او را آزاد کرده است.

دولت کوبا پوسادا را به مشارکت در عملیاتی که به سقوط یک هواپیمای کوبایی و کشته شدن 73 سرنشین آن در سال 1976 انجامید متهم کرده است.او همچنین به مشارکت در بمب گذاری در هتل‌های هاوانا و اقدام به سو قصد علیه فیدل کاسترو رهبر کوبا متهم است.او در کوبا و ونزوئلا متهم به مشارکت در عملیات تروریستی است و تحت تعقیب قرار دارد.

کد خبر 21554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز