سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

گروه اجتماعی: پیکر پروفسور پروانه وثوق، بنیانگذار رشته تخصصی خون و سرطان کودکان در ایران در بهشت‌زهرای تهران آرام گرفت.

تشیع پیکر

مراسم تشییع پیکر دکتر پروانه وثوق، رئیس هیأت مدیره بیمارستان تخصصی محک، صبح سه شنبه 31 اردیبهشت از مقابل بیمارستان تخصصی کودکان مبتلا به سرطان در دارآباد، آغاز شد. پروفسور وثوق که یکشنبه گذشته دارفانی را وداع گفت، تنها فوق تخصص خون و انکولوژی کودکان با مدرک پروفسوری در ایران بود. او که متولد سال 1314از تفرش بود، دوره تحصیلی پزشکی خود را در ایران گذرانده و دوره‌های تخصص و فوق تخصص را در دانشگاه‌های کمبریج، ماساچوست، ایلینویز و واشنگتن سپری کرده بود.

وثوق در سال 1350پس از اتمام دوره‌های تحصیلی، زندگی در غرب را رها کرده تا در کنار بچه‌های سرطانی ایران زندگی کند و به داد آنها برسد. وی پس از بازگشت به ایران نخستین بخش خون و سرطان کودکان را در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) تهران راه‌اندازی کرد. این استاد فقید دانشگاه علوم پزشکی تهران که صاحب بیش از 100مقاله و تالیف در رشته تخصصی خود است، معلم اول متخصصان خون وانکولوژی کودکان کشور به‌حساب می‌آید.

او پس از بازنشستگی از دانشگاه بقیه عمر خود را وقف درمان کودکان سرطانی در مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک) کرد و در مدت 10 سال خدمت خود در بیمارستان محک، هیچ حقوق و دستمزدی از بیمارستان دریافت نکرد. از این استاد فرزانه بیش از 100عنوان مقاله و کتاب در زمینه بیماری‌های خون و سرطان کودکان به جای مانده است.پروانه وثوق در انجمن‌های تخصصی بین‌المللی چون SIOP/ INCTR / MECCA و همچنین فرهنگستان علوم پزشکی ایران عضویت داشت.

مراسم ترحیم او روز پنجشنبه 2خردادماه از ساعت 14:30تا 16در مسجد جامع شهرک غرب برگزار خواهد شد.

کد خبر 215304
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز