همشهری آنلاین: 738 کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی و از جمله 290 کیلومتر از بزرگراه بندرعباس - سیرجان - انار با حضور رییس‌جمهور افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

احمدی نژاد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد بلافاصله پس از ورود به کرمان با حضور در محل بزرگراه بندر عباس - سیرجان، 290 کیلومتر از این بزرگراه را که در محدوده استان کرمان احداث شده است، افتتاح کرد.

مسیر بندر عباس - سیرجان - انار به طول 540 کیلومتر بخشی از محور سراسری بندرعباس - سیرجان - یزد - تهران است که به عنوان مهمترین قسمت کریدور جنوب - شمال، علاوه بر جابجایی مسافر،‌ شریان اصلی حمل و نقل کالا به داخل کشور و ترانزیت به منطقه آسیای میانه است.

هزینه احداث این بخش از بزرگراه که در استان کرمان به بهره‌برداری رسید، یک هزار و 920 میلیارد تومان است. کاهش زمان سفر در این مسیر به مدت یک ساعت و نیم، موجب کاهش مصرف سوخت به میزان 110 هزار لیتر در روز خواهد شد.

در حاشیه محل افتتاح این بزرگراه، جمعی از مردم محلی برای استقبال و دیدار با رییس‌جمهور اجتماع کرده بودند و رییس‌جمهور نیز با حضور در جمع آنها از نزدیک با اهالی این منطقه دیدار و جهت برآورده کردن پیشنهادات و رفع مشکلات آنان قول مساعد داد. مردم نیز شعارهایی نظیر «احمدی حمایتت می‌کنیم» سردادند.

کد خبر 215192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز