سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۱
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین: پلیس فرانسه شمار خودروهای به آتش کشیده در شب پیروزی نیکلا سارکوزی درانتخابات ریاست جمهوری فرانسه را 730 دستگاه اعلام کرد.

به گزارش، شبکه دوم تلویزیون فرانسه اعلام کرد: شمار خودروهایی که در شب پیروزی نیکلاسارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری در سراسر فرانسه به آتش کشیده شده‌است بالغ بر 730 دستگاه است.

پیشتر وزارت کشورفرانسه این رقم را 396 دستگاه اعلام کرده بود اما به تدریج رقم 683 و متعاقب آن اداره کل پلیس فرانسه رقم 730 دستگاه را رقم نهایی اعلام کرد.

بر اساس همین گزارش شمار افرادی که در جریان اعتراضات و درگیری‌ها با پلیس دستگیر شده اند نیز بالغ بر 592 نفر است که 79 نفر آنها به تظاهرات پاریس باز می‌گردد.

بر اساس گزارش پلیس مرکزی فرانسه شمار نیروهای پلیسی که در جریان درگیری‌ها زخمی شدند نیز 78 نفر می‌باشد که 28 نفر آنها در درگیری‌های بامداد روز دوشنبه 17 اردیبهشت زخمی شدند.

بیشترین درگیری‌ها در شهرهای تولوز، نانت، پاریس، رن، لیون، استراسبورگ، بوردو میان جنبش‌های چپ افراطی و گروه های معترض خودجوش ضد سارکوزی رخ داده‌است.

در شهرک‌های حومه پاریس نظیر وال دو مارن (85 خودرو)، اسون (66 خودرو)، ایولین (35 خودرو)، سن دنی (30 خودرو) نیز بیشترین درگیرها رخ داده‌است.

این درگیری‌ها از یکشنبه شب و دراعتراض به انتخاب نیکلاسارکوزی به ریاست جمهوری فرانسه آغاز شد. یکشنبه شب همزمان با شادی ده‌ها هزار نفر از هواداران سارکوزی در میدان کنکورد پاریس حدود 10 هزار نفر ازمعترضان نیز با برپایی تظاهرات در میدان رپوبلیک و درگیری با نیروهای پلیس نسبت به نتیجه این انتخابات اعتراض کردند.

پیشتر منابع اطلاعات کل فرانسه اعلام کرده بودند که اخباری در دست دارند که بر اساس آن ممکن است در صورت پیروزی نیکلاسارکوزی، نامزد راست‌گرای حزب او.ام.پ در برخی مناطق و شهرک‌های حساس فرانسه درگیری‌هایی رخ دهد.

برای مقابله با این درگیری‌ها کمیته ویژه‌ای در وزارت کشور فرانسه ایجاد شد و به بسیج بیش از یک هزار و 200 نیرو همچنین استقرار 15 واحد نیروهای پلیس ویژه ضد شورش موسوم به "ث.ار.اس" در مناطق حساس اقدام گردید.

کد خبر 21485

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز