همشهری آنلاین: علی محمد بیدار مغز، استاد تشریفات و عضو اسبق موسسه ملی استاندارد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه چند نوع استاندارد مشخص بر ای ساخت پرچم ملی وجود دارد،گفت: به دلیل نقش مهم هویتی که پرچم ایفا می‌کند، تمام پرچم هایی که با اندازه های متفاوت اکنون ساخته می‌شوند، باید مورد استانداردسازی قرار بگیرند.

پرچم

به گزارش همشهری آنلاین، علی محمد بیدار مغز، مدرس و مفسر زبان بدن عنوان کرد: پرچم هر کشور نماد هویت، تاریخ، دین و مذهب و انقلاب آن است.

پرچم کنونی جمهوری اسلامی ایران نیز با نماد «لااله الاالله» و 22 «الله اکبر» مزین شده است.

مدرس تشریفات کاربردی در وزارت امور خارجه با بیان اینکه پرچم ایران در مقایسه با سایر پرچم ها هویت ممتازی دارد، گفت: به طور مثال در هر کشوری که عزاداری یا اتفاق ناگواری صورت می‌گیرد، پرچم نیمه افراشته باقی می‌ماند درصورتی که در ایران یک پرچم سیاه کنار پرچم ملی افراشته می‌شود و هیچگاه پرچم کشور پایین نخواهد آمد.

بیدارمغز با تاکید بر استانداردهای مشخص پرچم ها چون رومیزی، پایه دار، میدانی و ... گفت: اخیرا کار جذابی برای ساخت پرچم های بلندی در سطح شهر تهران و دیگر شهرها صورت گرفته که البته نمی‌دانم طول، عرض، رنگ و اندازه آن استانداردسازی شده است خیر.

علاوه بر این پرچم هایی با قطع عمودی در ایران تولید شده که تصورم این است به دلیل فرسوده شدن زودهنگام پرچم های میدانی، این پرچم ها با اندازه های دیگری ساخته می‌شوند که باید مورد استانداردسازی قرار گیرد.

وی در پایان با تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره پرچم عنوان کرد: برپایی این جشنواره مبین این است که ما توجه خاصی به نمادهای مملکتی و نظامی کشور داریم مردم برای حضور در این جشنواره باید آگاه سازی شوند و این فرآیند از طریق کنفرانس های مطبوعاتی، تلاش صدا و سیما و رسانه ها صورت خواهد گرفت.

نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان به همت سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود و علاقمندان برای شرکت در این جشنواره تا سوم خرداد فرصت دارند آثار خود را به نشانی تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسرای فروس، دبیرخانه جشنواره پرچم ارسال کنند.

 

 

کد خبر 214642
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز